Název: Name: | Focke-Wulf Fw 191 V6 | |
Originální název: Original Name: | Focke-Wulf Fw 191 V6 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1943 (sériová výroba nezahájena / serial production not started) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 prototypy / prototypes (Fw 191 V1, Fw 191 V2, Fw 191 V6) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.RR.1942 (Fw 191 V1) | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 11970 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 19575 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 22500 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 25,00 m | |
Délka: Length: | 18,45 m | |
Výška: Height: | 4,80 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 70,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Jumo 222 - řadový - počet válců: 24 - maximální výkon: 1618 kW (2200 PS) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 620 km/h v 6350 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 505 km/h v 6000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 21 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9700 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3600 km | |
Výzbroj: Armament: | hmotnost pum: 4200 kg obranná výzbroj: 2x kulomet MG 81 ve spodní části kabiny 2x kulomet MG 81 v dálkově ovládané věži v zadní části motorových gondol 1x kanon MG 151/20 a 2x kulomet MG 131 ve hřbetní věži 1x kanon MG 151/20 a 2x kulomet MG 131 ve spodní trupové věži | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Regnat, Karl-Heinz. Junkers Ju 288/388/488, Black Cross Vol. 2. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-173-3. |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#70550Verze : 0
Focke-Wulf Fw 191
Typ Fw 191 vznikl na základě požadavků "Bomber B" z července 1939 na konstrukci typů, které měly během roku 1942 začít nahrazovat bombardovací letouny, s kterými Luftwaffe vstupovala do války. Požadavky byly náročné — stroj měl být přetlakový, s tříčlennou posádkou, obranu měly zajišťovat zbraně v dálkově ovládaných střeleckých věžích. Typ dále měl spňovat požadavek na schopnost střemhlavého bombardování. Maximální rychlost měla být 600 km/h, nejvyšší pumový náklad 4000 kg, dolet s 2000 kg pum pak 3600 km (dále se počítalo s možností nést dvě torpéda).
Ze čtyř přihlášených projektů firem Junkers (Ju 288), Focke-Wulf (Fw 191), Dornier (Do 317) a Arado (Ar 340) hned odpadl poslední z nich, pro příliš radikální koncepci. Stroje měly pohánět nové, tehdy vyvíjené 24-válcové motory, buď Jumo 222 (popř. výhledově i diesely Jumo 223) — Ju 288 a Fw 191 -, nebo DB 604 (Do 317). Žádný z původně uvažovaných motorů nebyl včas hotov (a nikdy nedosáhly stavu, kdy by byly schopny řadového nasazení), takže přes nejrůznější změny všechny tři projekty nakonec měly dostat motory DB 610 (až k realizaci, alespoň v podobě prototypů, se dostal jen Ju 288, rekonstrukce zbývajících dvou typů pro motory DB 610 — projekty Fw 191 B a Do 317 B — zůstaly jen na papíře).
Prototyp Fw 191 nakonec dostal motory BMW 801 MA, na místo původně očekávaných Jumo 222 A-1/B-1. Ty ale dávaly výkon pouhých 1600 koní (1176,8 kW), na místo slíbených 2500 k (1838,7 kW). I další prototypy (tedy V1 až V5) dostaly stejné motory BMW 801, teprve až poslední prototyp (V6) se dočkal motorů Jumo 222, ale jejich maximální výkon byl omezen na 2200 k (1618 kW). Výsledkem neustálých potíží s vývojem Jumo 222 bylo rozhodnutí typ přepracovat pro motory DB 610, které sice dávaly až 2950 k (2169,7 kW), ale taky byly výrazně těžší.
V druhé polovině roku 1943 byl celý program Bomber B definitivně zastaven.
Technicko-taktická data prototypů V1 až V5 (s motory BMW 801 MA) nejsou známy.
Typ Fw 191 vznikl na základě požadavků "Bomber B" z července 1939 na konstrukci typů, které měly během roku 1942 začít nahrazovat bombardovací letouny, s kterými Luftwaffe vstupovala do války. Požadavky byly náročné — stroj měl být přetlakový, s tříčlennou posádkou, obranu měly zajišťovat zbraně v dálkově ovládaných střeleckých věžích. Typ dále měl spňovat požadavek na schopnost střemhlavého bombardování. Maximální rychlost měla být 600 km/h, nejvyšší pumový náklad 4000 kg, dolet s 2000 kg pum pak 3600 km (dále se počítalo s možností nést dvě torpéda).
Ze čtyř přihlášených projektů firem Junkers (Ju 288), Focke-Wulf (Fw 191), Dornier (Do 317) a Arado (Ar 340) hned odpadl poslední z nich, pro příliš radikální koncepci. Stroje měly pohánět nové, tehdy vyvíjené 24-válcové motory, buď Jumo 222 (popř. výhledově i diesely Jumo 223) — Ju 288 a Fw 191 -, nebo DB 604 (Do 317). Žádný z původně uvažovaných motorů nebyl včas hotov (a nikdy nedosáhly stavu, kdy by byly schopny řadového nasazení), takže přes nejrůznější změny všechny tři projekty nakonec měly dostat motory DB 610 (až k realizaci, alespoň v podobě prototypů, se dostal jen Ju 288, rekonstrukce zbývajících dvou typů pro motory DB 610 — projekty Fw 191 B a Do 317 B — zůstaly jen na papíře).
Prototyp Fw 191 nakonec dostal motory BMW 801 MA, na místo původně očekávaných Jumo 222 A-1/B-1. Ty ale dávaly výkon pouhých 1600 koní (1176,8 kW), na místo slíbených 2500 k (1838,7 kW). I další prototypy (tedy V1 až V5) dostaly stejné motory BMW 801, teprve až poslední prototyp (V6) se dočkal motorů Jumo 222, ale jejich maximální výkon byl omezen na 2200 k (1618 kW). Výsledkem neustálých potíží s vývojem Jumo 222 bylo rozhodnutí typ přepracovat pro motory DB 610, které sice dávaly až 2950 k (2169,7 kW), ale taky byly výrazně těžší.
V druhé polovině roku 1943 byl celý program Bomber B definitivně zastaven.
Technicko-taktická data prototypů V1 až V5 (s motory BMW 801 MA) nejsou známy.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#70549Verze : 0
Focke-Wulf Fw 191 B (nerealizovaný projekt)
Hlavní technické údaje
Rozpětí křídla: 26,00 m
Délka trupu: 19,63 m
Výška letounu: 5,55 m
Nosná plocha: 75,50 m²
Hmotnost prázdného letounu: 16 500 kg
Vzletová hmotnost: 23 800 kg
Vzletová hmotnost (s přetížením): 25 311 kg
Max. rychlost v 6350 m: 635 km/h
Cestovní rychlost: 489 km/h
Praktický dostup: 8800 m (**)
Počáteční stoupavost: 20,3 m/sec. (7,62 m/sec) *
Maximální dolet: 3500 km
* jiné prameny; údaj o počáteční stoupavosti 20,3 m/sec se jeví jako značně nadnesený;
Pohonná jednotka: dva motory Daimler-Benz DB 610 A-1/B-1
o vzletovém výkonu po 2950 k (2169,7 kW)
Poznámka: údaje o výkonech Fw 191 B jsou pouze (!) vypočtené
Hlavní technické údaje
Rozpětí křídla: 26,00 m
Délka trupu: 19,63 m
Výška letounu: 5,55 m
Nosná plocha: 75,50 m²
Hmotnost prázdného letounu: 16 500 kg
Vzletová hmotnost: 23 800 kg
Vzletová hmotnost (s přetížením): 25 311 kg
Max. rychlost v 6350 m: 635 km/h
Cestovní rychlost: 489 km/h
Praktický dostup: 8800 m (**)
Počáteční stoupavost: 20,3 m/sec. (7,62 m/sec) *
Maximální dolet: 3500 km
* jiné prameny; údaj o počáteční stoupavosti 20,3 m/sec se jeví jako značně nadnesený;
Pohonná jednotka: dva motory Daimler-Benz DB 610 A-1/B-1
o vzletovém výkonu po 2950 k (2169,7 kW)
Poznámka: údaje o výkonech Fw 191 B jsou pouze (!) vypočtené
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#70551Verze : 0
První prototyp, Focke-Wulf Fw 191 V1, poháněný motory BMW 801 MA, s výkonem po 1600 k (1176,8 kW).
www.luft46.com
www.luft46.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-191-t10397#31639Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.