Název: Name: | Focke-Wulf Fw 190 A-5 | |
Originální název: Original Name: | Focke-Wulf Fw 190 A-5 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.11.1942-DD.04.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Sorau (Żary) / DD.01.1943-DD.08.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Marienburg (Malbork) / DD.12.1942-DD.06.1943 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben / DD.01.1943-DD.06.1943 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde / DD.02.1943-DD.06.1943 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel / | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1942-DD.08.1943 z toho / from that: DD.11.1942-DD.04.1943 Focke-Wulf, Sorau (W.Nr.: 0150811-150959 [180811-180959]) DD.01.1943-DD.08.1943 Focke-Wulf, Marienburg (W.Nr.: 01501040-1501751 [181488-181751]) DD.12.1942-DD.03.1943 AGO (W.Nr.: 0152521-0152746) DD.04.1943-DD.06.1943 AGO (W.Nr.: 410001-410275) DD.01.1943-DD.06.1943 Arado (W.Nr.: 0155845-0156024) DD.02.1943-DD.06.1943 Fieseler (W.Nr.: 0157201-0157375) DD.05.1943-DD.05.1943 Fieseler (W.Nr.: 710001-710070) DD.04.1943-DD.06.1943 ? (W.Nr.: 840001-840150) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 675: Focke-Wulf: 153 AGO: 280 Arado: 42 Fieseler: 200 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2960 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4106 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,51 m | |
Délka: Length: | 8,95 m | |
Výška: Height: | 3,95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW 801 D-2 - dvouhvězdicový - počet válců: 14 - vzletový výkon: 1250 kW (1700 PS) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 524 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 670 km/h v 6500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 525 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | |
Dolet: Range: | 850 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu) 2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla) 2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Umrüstbausätze: Fw 190 A-5/U1 - s kanóny MK 103 v gondolách pod křídlem (W.Nr. 1162) Fw 190 A-5/U2 - stíhací bombardér pro noční operace, výfuky s tlumiči plamenů a plechy proti oslnění pilota Fw 190 A-5/U3 - stíhací bombardér, vyzbrojen pouze dvěma MG 151/20 E Fw 190 A-5/U4 - průzkumný letoun, kamera Rb 12,5/7x9, redukovaná výzbroj Fw 190 A-5/U7 - s kanóny MK 103 v křídle (minimálně 2 prototypy) Fw 190 A-5/U8 - stíhací bombardér (minimálně 5 letadel - W.Nr.: 813, 1513, 1449, 1450, 1482; později přeznačen na Fw 190 G-2) Fw 190 A-5/U9 - předchůdce Fw 190 A-7 a Fw 190 A-8 (W.Nr. 812 a 816) Fw 190 A-5/U10 - s kanóny MG 151/20 E v křídle Fw 190 A-5/U11 - s kanóny MK 108 v křídle Fw 190 A-5/U12 - podkřídlové gondoly, každá se dvěma MG 151/20 (4x 145 nábojů, minimálně dva letouny: W.Nr. 813 / BH+CC a W.Nr. 814 / BH+CD) Fw 190 A-5/U13 - stíhací bombardér vycházející z Fw 190 A-5/U8, závěsník ETC 501 pod trupem, předchůdce Fw 190 G-3 Fw 190 A-5/U14 - torpédový letoun (W.Nr.: 871 / TD+SI) Fw 190 A-5/U15 - stíhací bombardér pro nesení pum Bv 246 Hagelkorn Fw 190 A-5/U16 - zástavba MK 108 místo MG 151/20 E v křídle (W.Nr.: 1346) Fw 190 A-5/U17 - bitevní letoun s přídavným pancéřováním, předchůce Fw 190 F-3 Rüstsätze: Fw 190 A-5/R1 - vybaven radiostanicí FuG 16ZE Fw 190 A-5/R6 - s dvojicí odpalovacích zařízení na WGr.21 Fw 190 A-5/R11 - noční stíhací letoun s radarem FuG 217 Neptun | |
Zdroje: Sources: | Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 "Dora", Ta 152 H, Struve- Druck, 1998 Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9 Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976 Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994 Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003 |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-5-t71303#251167Verze : 0
Vláďa
MOD
Fw 190 A-5 ze sestavy II./JG 54, východní fronta, podzim 1943.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-5-t71303#387072Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fw 190 A-5 nasazená u letky 8./JG 2, letiště Cherbourg ve Francii, podzim 1943.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-5-t71303#387074Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fw 190 A-5/R6 neznámej jednotky pri nabíjaní strely do výmetnej trubice 21 cm BR-Gerät (Bord-Raketen-Gerät), 1943.
zdroj: www.bundesarchiv.de
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Fw 190 A-5 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-5-t71303#536194Verze : 2
Panzer
MOD
Fw 190 A-5/U14 - letoun modifikovaný k nesení leteckého torpéda LT-5Fb, které bylo uchyceno na podtrupovém závěsu ETC 502; letoun měl zvětšenou ocasní plochu (shodnou jako Focke-Wulf Ta 152) a zvětšené ocasní kolo, aby se zabránilo možnému střetu torpéda se zemí. Výzbroj letounu se skládala jen ze dvou kanónů MG 151/20 E. Na tuto modifikaci byly upraveny letouny TD+SI, W.Nr. 150871 a TD+SJ, W.Nr. 150872.
Zdroj: www.facebook.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Fw 190 A-5 |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 150871 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | TD+SI |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-5-t71303#584099Verze : 1
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.