Název: Name: | Focke-Wulf Fw 159 V2 | |
Originální název: Original Name: | Focke-Wulf Fw 159 V2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.193R Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.193R (sériová výroba nezahájena / serial production not started) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 (Fw 159 V1, Fw 159 V2, Fw 159 V3) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1935 (Fw 159 V1) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1875 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2250 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,40 m | |
Délka: Length: | 10,00 m | |
Výška: Height: | 3,75 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Junkers Jumo 210 D - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 500 kW (680 PS) při 2700 ot/min (na úrovni mořské hladiny) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 385 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 365 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,5 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7200 m | |
Dolet: Range: | 650 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 (každý 500 nábojů) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-159-t71248#250858Verze : 0
Na podzim roku 1934 byly objednány tři prototypy letounů Ar 80, Bf 109, Fw 159 a He 112 které se účastnily konkurzu na stíhací letadlo které by mělo být základem výzbroje Luftwaffe. V roce 1937 se rozhodlo že základ výzbroje Luftwaffe budou letouny Bf 109.
3 prototypy
Fw 159 V1 - Dokončen na jaře 1935, pilot prvního letu byl Flugkapitän Wolfgang Stein. Letoun byl zničen při přistání kvůli problémům s podvozkem, pilot utrpěl pouze lehké zranění.
Fw 159 V2 (D-INGA) - upraven systém zatahování podvozku, více viz tabulka
Fw 159 V3 (D-IUPY) - motor Junkers Jumo 210 G s přímým vstřikováním paliva, vzletový výkon 515 kW
Fw 159 V3 (3. prototyp, D-IUPY)
Fw 159 V2 (2. prototyp, D-INGA)
3 prototypy
Fw 159 V1 - Dokončen na jaře 1935, pilot prvního letu byl Flugkapitän Wolfgang Stein. Letoun byl zničen při přistání kvůli problémům s podvozkem, pilot utrpěl pouze lehké zranění.
Fw 159 V2 (D-INGA) - upraven systém zatahování podvozku, více viz tabulka
Fw 159 V3 (D-IUPY) - motor Junkers Jumo 210 G s přímým vstřikováním paliva, vzletový výkon 515 kW
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fw 159 V3 (3. prototyp, D-IUPY)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fw 159 V2 (2. prototyp, D-INGA)
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-159-t71248#250860Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.