Název: Name: | Fairey Fulmar NF Mk.II | Fairey Fulmar NF Mk.II |
Originální název: Original Name: | Fairey Fulmar NF Mk.II | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.05.1942-DD.MM.1944 Fairey Aviation Co. Ltd., Stockport | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1942-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 100 konverzí | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3860 kg | 8510 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4610 kg | 10163 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4944 kg | 10900 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14.020 m | 46ft |
Délka: Length: | 12.290 m | 40ft 4in |
Výška: Height: | 3.510 m | 11 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 31.77 m2 | 342 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 145,105 kg/m2 | 29.72 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 30 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 969,4 kW (1 318 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,862 barů (646,439 mm Hg) a 939,6 kW (1 277 k) při 3 000 ot/min v h= 2 210 m a plnícím tlaku 0,672 barů (504,222 mm Hg) (omezeno na dobu 5 minut). Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček Rotol. | Rolls-Royce Merlin 30, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 1,300 hp at 3,000 rpm boost 12.500 psi for take-off or sea level and 1,260 hp at 3,000 rpm at 7,250 ft boost +9.750 psi (5 minutes lipmit power), driving a three-blade constant-speed propeller Type Rotol. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 705 l + 273 l v přídavné nádrži pod trupem | 155 UK gallons and 60 UK gallons in a drop tank. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 394.3 km/h v 2210 m | 245 mph in 7250 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 315.4 km/h v 3048 m | 196 mph in 10000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,0 m/s | 1181.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4.65 min do 1524 m | 4.65 min to 5000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6706 m | 22000 ft |
Dolet: Range: | 482.8 km | 300 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1335.8 km | 830 mi |
Výzbroj: Armament: | 8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v křídlech, 1000 nábojů na hlaveň nebo 4x pevný kulomet Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech, 370 nábojů na hlaveň. | Eight fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns mounted in the wings, 1,000 rpg, or four fixed forward-firing Browning M2 0.5 inch machine-guns mounted in the wings, 370 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Palubní noční stíhač. Radilokátor typu AI Mk.VI byl takřka beze změn převzat z nočních stíhacích Defiantů NF Mk.II a to včetně antén typu Yagi, tyto antény byly příčinnou poklesu výkonů. Tyto radiolokátory byly námořnictvem převzaty od RAF. Později (v roce 1943) byl do několika Fulmarů zastavěn radiolokátor AI Mk. X, který pracoval s centimetrovými vlnami | A board night fighter An Air Interception radar Mark VI similar to the set installed in the Boulton Paul Defiant NF II, was obtained from the RAF and was installed in a Fulmar II with a three antenna masts, each with a yagi that caused the an overall degradation of performance. In 1943 he was installed in several Fulmar a AI X Marks working with centimeter waves |
Zdroje: Sources: | Profile Aircraft No. 254, Fairey Fulmar Mks I & II, by David Brown, Profile Publications Ltd., Windsor, England, 1973, No ISBN. Warpaint Series No. 41, Fairey Fulmar, by Geoffrey Bussy, Warpaint Books Ltd., Luton, England 2004. Owen Thetford, British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. Michal Ovčáčík a Karel Susa, Fairey Fulmar Mks. I, II, NF Mk. II, TT Mk. II,Mark I Ltd./ 4+ Publications, Praha, Czech Republic, 2001, ISBN 80-902559-5-7 ISBN 80-902559-5-7. Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/ Velká Británie - Německo, Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-260-1. http://www.airwar.ru/enc/fww2/fulmar.html www.flugzeuginfo.net www.fleetairarmarchive.net |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |