Název: Name: | Cataluña | |
Originální název: Original Name: | Cataluña | |
Kategorie: Category: | pancéřový křižník | |
Třída: Class: | Cardenal Cisneros | |
Kódové označení: Pennant Number: | - | |
Loděnice: Builder: | SECN Cartagena | |
Založení kýlu: Laid Down: | 23.01.1890 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 24.09.1900 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 07.04.1908 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 12.11.1928 predaná do šrotu / sold and scrapped at Bilbao | |
Velitel: Commander: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( ) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Posádka: Crew: | 480 + 59 námorných pešiakov 480 + 59 marines | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | 7524 t | |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | - t | |
Délka: Length: | 106 m | |
Šířka: Beam: | 18,55 m | |
Ponor: Draught: | 6,6 m | |
Pancéřování: Armour: | bok: 150-300 mm paluba: 70 mm prepážky: 250 mm strojovna, kotle: 51 mm kesamety: 40 mm veže: 100 - 40 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | • 2 vertikálne 3 expansné stroje - La Maquinista Terrestre y Marítima • 4 dvojité kotle • 40 pecí | |
Výkon: Power: | 7829 kW při ot/min | |
Šrouby: Propellers: | 2 | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | 1200 t | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 33.3 km/h | |
Dosah: Range: | 12038 km při rychlosti 0 km/h | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | • 2 x kanón Guillén 240 mm (2 × 1) • 8 x kanón Schneider-Canet 140 mm • 8 x kanón Nordenfelt 57 mm • 10 x kanón Nordenfelt 37 mm | |
Vybavení: Equipment: | - | |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | none | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | https://es.wikipedia.org/wiki/Catalu%C3%B1a_(1903) www.todoavante.es |
URL : https://www.valka.cz/CA-Cataluna-1903-t222233#619677Verze : 4
wlasto
MOD

Krížnik Cataluña spolu s nemeckou ponorkou U-35 v prístave Cartagena
elgrancapitan.org
URL : https://www.valka.cz/CA-Cataluna-1903-t222233#619678Verze : 2
wlasto
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.