Název: Name: | Avro 618 Ten | |
Originální název: Original Name: | Avro 618 Ten | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 14 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1929 | |
Osádka: Crew: | 2 + 8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2731 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4808 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 21.72 m | |
Délka: Length: | 14.48 m | |
Výška: Height: | 3.89 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 71.72 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Armstrong Siddeley Lynx IVB nebo IVC o výkonu 179 kW dvoulistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185.1 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 160.9 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.4 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4877 m | |
Dolet: Range: | 643.7 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8. www.britishaircraft.co.uk http://www.aviastar.org/air/england/avro_ten.php http://www.airwar.ru/enc/cw1/avro618.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
"Faith in Australia", se kterým se Ch. Ulm, P. G. Taylor a G. U. Allan pokusili obletět svět, ve Woodfordu 1933.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
"Southern Sun" opouští Sydney, 1931.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avro-618-Ten-t99671#385206Verze : 0
Aubi
MOD
Avro 618 Ten
V roku 1928 získala britská firma Avro licenciu na výrobu trojmotorových dopravných lietadiel firmy Fokker (Fokker F-VIIb-3m) pre potreby britského impéria (okrem Kanady). Pôvodná výronmá dokumentácia bola upravená podľa bristkých noriem, vrátane použitia britských motorov Armstrong Siddeley Lynx IVB s výkonom 176 kW. Lietadlo bolo určené pre prepravu 10 cestujúcich a 2 členov posádky.
Celkom bolo postavených 14 lietadiel Avro 618 Ten. Mne dostupná dokumentácia popisuje osud 12 strojov - z toho bolo 5 ks určených pre austrálsku spoločnosť ANA (Australian National Airways Ltd.). Z dodaných strojov havarovali v roku 1931 2 stroje (21.03.1931 stroj VH-UMF nazvaný Southern Cloud v rezervácii Toolong v Austrálskych Alpách, vrak lokalizovaný v roku 1958 a VH-UNA - Southern Sun v Malajsku v novembri 1931 pri prvom poštovom lete do Británie), zvyšné 3 stroje (VH-UMG Southern Star, VH-UMH Southern Sky, VH-UMI Southern Moonboli) boli po krachu spoločnosti koncom roku 1931 ďalej predávané rôznym austrálskym spoločnostiam a následne upravované v réžii jednotlivých užívateľov. 2 stroje používala britská spoločnosť Imperial Airwayas (spočiatku v Iraku a od roku 1933 v Británii), 4 stroje boli určené pre Indian State Airways. Jeden stroj, pravdepodobne určený pre Midland & Scottish Air Ferries havaroval pri pokuse o let okolo sveta v roku 1933 pri štarte z Írska na prelet cez Atlantický oceán.
Zo štvorice lietadiel pre Indian State Airways bolo nakoniec pre finančné problémy odberateľa dodané iba jedno lietadlo v roku 1931, ktoré nakoniec slúžilo ako osobné lietadlo britského miestokráľa v Indii (pravdepodobne zaradené v zostave Indian Air Forces, ktoré vznikli v roku 1932). Ďalšie dve lietadlá prevzalo v roku 1932 Egyptské letectvo (jedno z nich nakoniec skončilo v septembri 1934 u Indian National Airways) a posledné prevzalo Royal Aircraft Establishment (výskumné stredisko pre potreby britského ministerstva vojny). Lietadlo s imatrikuláciou RAF K2682 bolo zaradené do Telegrafnej a výzbrojnej letky.
Časť lietadiel (minimálne jedno v Británii a jedno v Austrálii) vydržali v službe až do začiatku 2. svetovej vojny, pričom posledné austrálske lietadlo sa využívalo pri evakuácii Novej Guinei v roku 1941.
Zdroj: Václav Němeček, Pavel Týc: Atlas letadel - třímotorová dopravní letadla; NADAS 1979
http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_618_Ten
http://wp.scn.ru/en/ww15/t/1739/198/0#1
http://www.aviastar.org/air/england/avro_ten.php
www.century-of-flight.net
www.edcoatescollection.com
V roku 1928 získala britská firma Avro licenciu na výrobu trojmotorových dopravných lietadiel firmy Fokker (Fokker F-VIIb-3m) pre potreby britského impéria (okrem Kanady). Pôvodná výronmá dokumentácia bola upravená podľa bristkých noriem, vrátane použitia britských motorov Armstrong Siddeley Lynx IVB s výkonom 176 kW. Lietadlo bolo určené pre prepravu 10 cestujúcich a 2 členov posádky.
Celkom bolo postavených 14 lietadiel Avro 618 Ten. Mne dostupná dokumentácia popisuje osud 12 strojov - z toho bolo 5 ks určených pre austrálsku spoločnosť ANA (Australian National Airways Ltd.). Z dodaných strojov havarovali v roku 1931 2 stroje (21.03.1931 stroj VH-UMF nazvaný Southern Cloud v rezervácii Toolong v Austrálskych Alpách, vrak lokalizovaný v roku 1958 a VH-UNA - Southern Sun v Malajsku v novembri 1931 pri prvom poštovom lete do Británie), zvyšné 3 stroje (VH-UMG Southern Star, VH-UMH Southern Sky, VH-UMI Southern Moonboli) boli po krachu spoločnosti koncom roku 1931 ďalej predávané rôznym austrálskym spoločnostiam a následne upravované v réžii jednotlivých užívateľov. 2 stroje používala britská spoločnosť Imperial Airwayas (spočiatku v Iraku a od roku 1933 v Británii), 4 stroje boli určené pre Indian State Airways. Jeden stroj, pravdepodobne určený pre Midland & Scottish Air Ferries havaroval pri pokuse o let okolo sveta v roku 1933 pri štarte z Írska na prelet cez Atlantický oceán.
Zo štvorice lietadiel pre Indian State Airways bolo nakoniec pre finančné problémy odberateľa dodané iba jedno lietadlo v roku 1931, ktoré nakoniec slúžilo ako osobné lietadlo britského miestokráľa v Indii (pravdepodobne zaradené v zostave Indian Air Forces, ktoré vznikli v roku 1932). Ďalšie dve lietadlá prevzalo v roku 1932 Egyptské letectvo (jedno z nich nakoniec skončilo v septembri 1934 u Indian National Airways) a posledné prevzalo Royal Aircraft Establishment (výskumné stredisko pre potreby britského ministerstva vojny). Lietadlo s imatrikuláciou RAF K2682 bolo zaradené do Telegrafnej a výzbrojnej letky.
Časť lietadiel (minimálne jedno v Británii a jedno v Austrálii) vydržali v službe až do začiatku 2. svetovej vojny, pričom posledné austrálske lietadlo sa využívalo pri evakuácii Novej Guinei v roku 1941.
Zdroj: Václav Němeček, Pavel Týc: Atlas letadel - třímotorová dopravní letadla; NADAS 1979
http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_618_Ten
http://wp.scn.ru/en/ww15/t/1739/198/0#1
http://www.aviastar.org/air/england/avro_ten.php
www.century-of-flight.net
www.edcoatescollection.com
URL : https://www.valka.cz/Avro-618-Ten-t99671#365193Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.