Název: Name: | Micubiši F1M2-K | Mitsubishi F1M2-K |
Originální název: Original Name: | 三菱 F1M2-K 零式練習用観測機 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.194R-DD.11.1944 21st Naval Aviation Workshop, Sasebo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.194R-DD.11.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | přestavba několika desítek letadel / conversion of several dozens of machines | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1964 kg | 4330 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2550 kg | 5622 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 9,500 m | 31ft 2,01in |
Výška: Height: | 4,000 m | 13ft 1,47in |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,54 m2 | 317.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 86,32 kg/m2 | 17.68 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK2A Zuisei 13 (Ha-31-13), dvouhvězdicový vzduchem chlazený čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 652 kW (875 k), 597 kW (800 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 000 mm. | Mitsubishi MK2A Zuisei 13 Ha-33-13), fourteen-cylinder air-cooled radial rated at 840 hp for take-off and 768 hp at 4,000 m, driving a three-blade constant-speed propeller of 9ft 10,11in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 630 l | 138.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 370 km/h v 3500 m | 229.9 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 250 km/h v 3000 m | 155.3 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,0 m/s | 1968.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,92 min do 3000 m | 8,92 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9156 m | 30039 ft |
Dolet: Range: | 440 km | 273.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 740 km | 459.8 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,69 mm nad motorem. Pumový náklad: 2x 30 kg. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine guns. Bomb load: two 66 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | F1M2-K - Námořní cvičný plovákový letoun typ 0. Jednalo se o úpravu sériových F1M2 licenčně vyráběných v Sasebu. Letová vytrvalost: 6,5 h | F1M2-K - Two-seat seaplane trainer Type 0. Endurance: 6.5 hours |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 0-87021-313X Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990, ISBN: 1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 L+K 2/1977, Monografie Mitsubishi F1M, Václav Němeček http://www.combinedfleet.com/ijna/f1m.htm http://www.cofe.ru/avia/M/M-140.htm http://www.airwar.ru/enc/sww2/f1m.html archiv autora |