Název: Name: | Aiči E16A2 Zuiun | Aichi E16A2 Zuiun |
Originální název: Original Name: | 水上侦察机「瑞云」 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.06.1945 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.06.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2642 kg | 5825 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4000 kg | 8818 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,810 m | 42ft 0,33in |
Délka: Length: | 10,840 m | 35ft 6,75in |
Výška: Height: | 4,791 m | 15ft 8,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,00 m2 | 301.39 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 142,86 kg/m2 | 29.26 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK8P Kinsei 62 (Ha-33-62) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 147 kW (1 560 k); 993 kW (1 350 k) v h= 2 000 m a 875 kW (1 190 k) v h= 5 800 m. Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 300 mm | Mitsubishi Kinsei 62 (Ha-33-62) fourten-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,539 hp for take-off, 1,332 hp at 5,562ft and 1,174 hp at 19,030ft, driving a three-blade constant-speed metal propeller of 10ft 9,91in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 200 l | 264 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 485 km/h v 5500 m | 301.4 mph in 18045 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 355 km/h v 5000 m | 220.6 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,5 m/s | 2066.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,4 min do 3000 m | 4,4 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1080 km | 671.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2530 km | 1572.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm v křídlech 1x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13 mm na konci kabiny Pumový náklad: 1x 250 kg nebo 4x 60 kg | Two fixed, forward-firing 0.79 Type 99 Model 2 inch cannons mounted in the wings, One flexible, rearward-firing 0.51 inch Type 2 machine-gun for observer Bomb load: 551 lb of bombs, carried externally |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 瑞雲 / Zuiun - Oblak přinášející štěstí (jap.) / Paul 水上侦察机「瑞云」/ - / Plovákový průzkumný letoun Zuiun Prototyp procházel letovými zkouškami až do konce války. | 瑞雲 / Zuiun - Auspicious Cloud / Allied Code Name: Paul 水上侦察机「瑞云」 / - / Floatplane reconnaissance aircraft Zuiun The prototype was still undergoing tests at the end of the war. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books rok 1997, ISBN-10: 0760705925 Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 http://avions.legendaires.free.fr/e16a.php http://avia.russian.ee/air/japan/aichi_e16a.html http://www.airwar.ru/enc/sww2/e16a.html www.republika.pl http://avions.legendaires.free.fr/e16a.php archiv autora |