Název: Name: | Kawaniši N1K5-J 25 Šiden-Kai 5 | Kawanishi N1K5-J 25 Shiden-Kai 5 |
Originální název: Original Name: | 試製紫電改五(N1K5-J) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.07.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Nishinomiya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.07.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR zničen před zalétáním / destroyed before the first flight | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2630 kg | 5798 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4860 kg | 10714 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,995 m | 39ft 4,24in |
Délka: Length: | 9,446 m | 30ft 11,88in |
Výška: Height: | 3,960 m | 12ft 11,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,50 m2 | 252.951 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 206,809 kg/m2 | 42.36 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK9A Ru (Ha-43-11Ru), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 1 618 kW (2 200 k), 1 522 kW (2 070 k) v h= 1 000 m a 1 287 kW (1 750 k) v h= 10 500 m. Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm. | Mitsubishi MK9A Ru (Ha-43-11 Ru) eighteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine with turbocharger, rated at 2,170 hp for take-off, 2,042 hp at 3,280 ft and 1,726 hp at 34,449 ft, driving a four-blade metal constant-speed propeller of the diameter 10ft 9,91in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 965 l + 400 l v přídavní nádrži pod trupem | 212 UK gallons and 88 UK gallons in drop tank. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 612 km/h v 7000 m | 380.3 mph in 22966 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 386 km/h v 6000 m | 239.8 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,88 m/s | 2732.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,25 min do 6000 m | 7,25 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | 39370 ft |
Dolet: Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm v křídlech a 2x pevný kulomet typ 3 ráže 13,2 mm v trupu nad motorem. Pumový náklad: 2x 250 kg pumy. | Four fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in wings-mounted and two fixed forward-firing 0.52 inch Type 3 machine-guns in the upper fuselage decking. Bomb load: Two 551 lb bombs under wings. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 試製紫電改五(N1K5-J) (N1K5-J)Šisei Šiden aratame go (N1K5-J) - Námořní stíhač pro pozemní základny Šiden-KAI 5 model 25. 紫電 - Šiden-Kai - Fialový blesk (jap.) Spojenecké kódové jméno: George - V pramenech, které mám k dispozici je uváděno, že byl postaven jeden prototyp této výškové stíhačky, ale ten byl záhy po dokončení zničen při náletu B-29 na továrnu v Naruu (Nišinomii). - Výkony jsou tedy pouze vypočtené, neboť letoun nebyl zalétán. - V knize Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 je uvedeno použití motoru Mitsubishi MK10A, ostatní prameny uvádějí motor MK9A, já osobně se přikláním k motoru MK9A, protože tento motor měl podstatně vyšší výkon než motory Homare a tak mohlo dojít k nárůstu výkonových parametrů. | 試製紫電改五(N1K5-J) (N1K5-J)Shisei Shiden aratame go (N1K5-J) - Navy Land Based Interceptor, Model 25 Shiden-KAI 5 紫電 - Shiden-KAI - Violet Lightning. Allied Code Name: "George" |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes Of The World No. 53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, Bunrindo Co., Ltd., 7 / 1995. Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu/Rex and Shiden / George, René J. Francillon Ph.D., Profile Publications Limited, Coburg House, Sheet Street, Windsor, Berkshire, England. René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm www.nationalmuseum.af.mil www.aviastar.org www.century-of-flight.freeola.com http://www.www.airwar.ru/enc/fww2/n1kj.html archiv autora |