Main Menu
User Menu

Hiro H2H1 prototyp

Hiro H2H1 prototype / 広廠 H2H1・八九式飛行艇 試作

     
Název:
Name:
Hiro H2H1 prototypy
Originální název:
Original Name:
ヒロH2H1実験
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.09.1930-DD.MM.1931 Hiro Naval Arsenal, Hiro /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1930-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1930
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4368 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6500 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
22,140 m
Délka:
Length:
16,286 m
Výška:
Height:
6,130 m
Plocha křídla:
Wing Area:
120,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
53,94 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Hiro typ 14, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 405 kW (550 k).
Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 870 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
192 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
129 km/h v 1000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
19,0 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4320 m
Dolet:
Range:
2540 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm
1x zdvojený v přední střelištia
po jednom kulometu v bočních oknech
Pumový náklad: do hmotnosti 500 kg (2x 250 kg)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 14,5 h


V roce 1929 zakoupilo císařské námořní letectvo jeden hydroplán Supermarine Southampton Mk.II. Tento létající člun měl celokovový trup, což byly zajímavá konstrukční novinka, britský hydroplán byl intenzivně zkoušen v Jokosuce a potom byl odeslán do námořního arsenálu v Hiru (Dai-Juichi Kaigun Kokusho), zde byl navržen také celodřevěný Námořní hydroplán typ 15 (Hiro H1H).
Kajgun Šósa Jun Okamura byl přidělen jako vedoucí konstruktér k tomuto projektu. Po důkladném prostudování Southamptonu navrhl Okamurův tým hydroplán, který se dosti podobol britské předloze. Největším viditelným rozdílem byly svislé ocasní plochy, Southampton měl tři SOP a japonský prototyp jednu velkou. Na podzim roku 1930 byl prototyp dokončen a odeslán na námořní základnu ke zkouškám.


Brzy se do zkoušek zapojil i druhý prototyp, ale ten měl velmi vážnou nehodu, ke které došlo při zkušebním letu, v důsledku prasklého palivového potrubí došlo k požáru hydroplánu, jeho pilot kaigun Čúji Saburo Wada musel s letounem rychle přistát na hladinu moře v Hiru, osádka se dostala do bezpečí, ale letadlo bylo zcela zničeno.


Hydroplán byl později přijat do výzbroje jako Typ 89.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
http://www.hikotai.net/datasheets/h2h.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Hiro-H2H1-prototyp-t76157#281032Verze : 0
MOD