Název: Name: | Hiro H2H1 prototypy | |
Originální název: Original Name: | ヒロH2H1実験 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1930-DD.MM.1931 Hiro Naval Arsenal, Hiro / | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1930-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1930 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4368 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6500 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22,140 m | |
Délka: Length: | 16,286 m | |
Výška: Height: | 6,130 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 120,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 53,94 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Hiro typ 14, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 405 kW (550 k). Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 870 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 192 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 129 km/h v 1000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 19,0 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4320 m | |
Dolet: Range: | 2540 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm 1x zdvojený v přední střelištia po jednom kulometu v bočních oknech Pumový náklad: do hmotnosti 500 kg (2x 250 kg) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 14,5 h V roce 1929 zakoupilo císařské námořní letectvo jeden hydroplán Supermarine Southampton Mk.II. Tento létající člun měl celokovový trup, což byly zajímavá konstrukční novinka, britský hydroplán byl intenzivně zkoušen v Jokosuce a potom byl odeslán do námořního arsenálu v Hiru (Dai-Juichi Kaigun Kokusho), zde byl navržen také celodřevěný Námořní hydroplán typ 15 (Hiro H1H). Kajgun Šósa Jun Okamura byl přidělen jako vedoucí konstruktér k tomuto projektu. Po důkladném prostudování Southamptonu navrhl Okamurův tým hydroplán, který se dosti podobol britské předloze. Největším viditelným rozdílem byly svislé ocasní plochy, Southampton měl tři SOP a japonský prototyp jednu velkou. Na podzim roku 1930 byl prototyp dokončen a odeslán na námořní základnu ke zkouškám. Brzy se do zkoušek zapojil i druhý prototyp, ale ten měl velmi vážnou nehodu, ke které došlo při zkušebním letu, v důsledku prasklého palivového potrubí došlo k požáru hydroplánu, jeho pilot kaigun Čúji Saburo Wada musel s letounem rychle přistát na hladinu moře v Hiru, osádka se dostala do bezpečí, ale letadlo bylo zcela zničeno. Hydroplán byl později přijat do výzbroje jako Typ 89. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.hikotai.net/datasheets/h2h.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Hiro-H2H1-prototyp-t76157#281032Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.