Pokud se týče jednotlivých variant kolového obrněného transportéru BTR-152, byly vyráběny následující:
BTR-152 (ZiS-152) – 1950, obrněný transportér na podvozku nákladního automobilu ZIS-151, bez navijáku a dosud bez systému centrálního huštění pneumatik, shora zcela otevřená korba s možností jejího zakrytí plachtou v případě nepříznivého počasí. 4923 ks.
BTR-152B – 1952, mobilní dělostřelecké kontrolní stanoviště, prototyp.
BTR 152V – 1955, vozidlo se systémem centrálního huštění pneumatik, s vnějším vedením tlakového vzduchu trubičkami v typických „pantografech“ z podběhu k náboji kola, shora zcela otevřená korba s možností jejího zakrytí plachtou v případě nepříznivého počasí. 2904 ks.
BTR-152V1 - 1958, vozidlo se systémem centrálního huštění pneumatik, s vnitřním vedením tlakového vzduchu do nábojů kol, shora zcela otevřená korba s možností jejího zakrytí plachtou v případě nepříznivého počasí. 611+ ks.
BTR-152A – 1952, vozidlo na podvozku BTR-152, zástavba protiletadlové výzbroje 2 x 14,5 mm KPV (ZPU-2)
BTR-152D – 1952, prototypy se čtyřhlavňovým 14,5mm kulometem ZTPU-4.
BTR-152Je – 1955, vozidlo na podvozku BTR-152V, zástavba protiletadlové výzbroje 2 x 14,5 mm KPV (ZPU-2)
BTR-152K – 1957, vozidlo na podvozku BTR-152V s obvyklou výškou korby, shora krytou mírně lomeným stropním pancířem s podélnými obdélníkovými příklopy v řadě za sebou. pravděpodobně jen prototypy nebo ověřovací série.
BTR-152K1 – 1959, obdoba BTR-152K na podvozku BTR-152V1. Postaveno 245 ks v ZIL a další v Brjanském automobilovém závodě.
BTR-152S – 1955, vozidlo odvozeno od BTR-152V, velitelská varianta s vysokým stripem a radiostanicí R-118. 272 ks.
BTR-152S1 – 1959, obdoba BTR-152S na podvozku BTR-152V1. 65 ks ZIL.
BTR-152I – 1956, velitelské ovozidlo pravděpodobně shodné s BTR-152S, ale s jinou radiostanicí. Pravděpodobně jen nepatrné množství na podvozku BTR-152V1.
Další varianty, které vznikly úpravou kořistního materiálu v Izraeli (ať již jde o vozidla syrského či egyptského původu) je nutno považovat za varianty, vyskytující se ve velmi omezeném počtu. Tak vznikala např. vozidla dílenská či vyprošťovací, protiletadlová (více variant, např. s věží TA-20 se 2 x 20 mm kanóny Polsten, případně 4 x 12,7 mm kulomety nebo se ZU-23-2) a spojovací
BTR-152 (ZiS-152) – 1950, obrněný transportér na podvozku nákladního automobilu ZIS-151, bez navijáku a dosud bez systému centrálního huštění pneumatik, shora zcela otevřená korba s možností jejího zakrytí plachtou v případě nepříznivého počasí. 4923 ks.
BTR-152B – 1952, mobilní dělostřelecké kontrolní stanoviště, prototyp.
BTR 152V – 1955, vozidlo se systémem centrálního huštění pneumatik, s vnějším vedením tlakového vzduchu trubičkami v typických „pantografech“ z podběhu k náboji kola, shora zcela otevřená korba s možností jejího zakrytí plachtou v případě nepříznivého počasí. 2904 ks.
BTR-152V1 - 1958, vozidlo se systémem centrálního huštění pneumatik, s vnitřním vedením tlakového vzduchu do nábojů kol, shora zcela otevřená korba s možností jejího zakrytí plachtou v případě nepříznivého počasí. 611+ ks.
BTR-152A – 1952, vozidlo na podvozku BTR-152, zástavba protiletadlové výzbroje 2 x 14,5 mm KPV (ZPU-2)
BTR-152D – 1952, prototypy se čtyřhlavňovým 14,5mm kulometem ZTPU-4.
BTR-152Je – 1955, vozidlo na podvozku BTR-152V, zástavba protiletadlové výzbroje 2 x 14,5 mm KPV (ZPU-2)
BTR-152K – 1957, vozidlo na podvozku BTR-152V s obvyklou výškou korby, shora krytou mírně lomeným stropním pancířem s podélnými obdélníkovými příklopy v řadě za sebou. pravděpodobně jen prototypy nebo ověřovací série.
BTR-152K1 – 1959, obdoba BTR-152K na podvozku BTR-152V1. Postaveno 245 ks v ZIL a další v Brjanském automobilovém závodě.
BTR-152S – 1955, vozidlo odvozeno od BTR-152V, velitelská varianta s vysokým stripem a radiostanicí R-118. 272 ks.
BTR-152S1 – 1959, obdoba BTR-152S na podvozku BTR-152V1. 65 ks ZIL.
BTR-152I – 1956, velitelské ovozidlo pravděpodobně shodné s BTR-152S, ale s jinou radiostanicí. Pravděpodobně jen nepatrné množství na podvozku BTR-152V1.
Další varianty, které vznikly úpravou kořistního materiálu v Izraeli (ať již jde o vozidla syrského či egyptského původu) je nutno považovat za varianty, vyskytující se ve velmi omezeném počtu. Tak vznikala např. vozidla dílenská či vyprošťovací, protiletadlová (více variant, např. s věží TA-20 se 2 x 20 mm kanóny Polsten, případně 4 x 12,7 mm kulomety nebo se ZU-23-2) a spojovací