Název: Name: | Micubiši L4M1 | Mitsubishi L4M1 |
Originální název: Original Name: | 三菱双発輸送機(L4M1) | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | malé množství / A small number | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1943 | |
Osádka: Crew: | 4 + 11 pasažérů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5522 kg | 12174 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7860 kg | 17328 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,600 m | 74ft 1,75in |
Délka: Length: | 16,100 m | 52ft 10in |
Výška: Height: | 4,770 m | 15ft 8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 70,08 m2 | 754.33 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 112,178 kg/m2 | 22.98 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-5 KAI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 699 kW (950 k), 794 kW (1080 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá, kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm. | Nakajima Ha-5 KAI fourteen-cylinder, air-cooled, two-row radial engine, rated at 937 hp for take-off and 1,065 hp at 13,123 ft, driving a three-blade variable-pitch propeller of diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 500 l | 550 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 430 km/h v 3400 m | 267.2 mph in 11155 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,3 m/s | 1043.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,17 min do 5000 m | 12,17 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | 22966 ft |
Dolet: Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3000 km | 1864.1 mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 三菱双発輸送機(L4M1)- Námořní dopravní letoun typ 0 model 11 (L4M1) Spojenecké kódové jméno: "Topsy" Malý počet armádních dopravních letadel Ki-57-I byl dodán japonskému námořnímu letectvu, zde byl označen jako "Námořní dopravní letoun typ 0 model 11, nebo zkráceně L4M1. Připomeňme, že se jednalo o armádní bombardér Ki-21 s novým trupem a letoun byl nyní dolnoplošník. | 三菱双発輸送機(L4M1)- Navy transport aircraft Type 0 Model 11 (L4M1) Allied Code Name: "Topsy" The Mitsubishi L4M1 was the designation given to a small number of Mitsubishi Ki-57-I transport aircraft that were transferred to the Imperial Japanese Navy. They were also known as the Navy Type 0 Transport Model 11. The L4M1 was based on the Ki-21 twin-engined heavy bomber, sharing the same wings, engines and cockpit as the bomber version, but with a new main fuselage and the wings moved down from the middle of the fuselage to the base. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Aircraft in Profile number 172, René J. Francillon, Ph.D., The Mitsubishi Ki-21, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967. www.century-of-flight.freeola.com archiv autora |