Main Menu
User Menu
Reklama

Kawaniši E8K1 8-Ši

Kawanishi E8K1 8-Shi / 川西 E8K1・八試水上偵察機

     
Název:
Name:
Kawaniši E8K1 8-Ši
Originální název:
Original Name:
海軍 川西八試水上偵察機
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.05.1933-DD.12.1933 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1933-DD.12.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 - 2 (údaje se různí)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1934
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1326 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1900 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,950 m
Délka:
Length:
9,230 m
Výška:
Height:
3,870 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,34 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
81,40 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k)
výkon 338 kW (460 k) v h= 1 500 m
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 700 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
293 km/h v 2000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
167 km/h v 1500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,93 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7300 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm
Pumový náklad: 2x 30 kg
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 3,33 h


Jednosedadlový dvoumístný plovákový průzkumný letoun.


海軍 川西八試水上偵察機 / - / Námořní experimentální plovákový průzkumný letoun 8-Ši.
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
www.modelbud.pl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E8K1-8-Si-t35221#128722Verze : 0
MOD
Kawanishi E8K1 8-Shi


Stručná historie:
Velení japonského námořního letectva (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) počátkem roku 1933 vydalo směrnice plánu rozvoje (Shizaku) označené 8-Shi. Prostřednictvím těchto směrnic seznamovalo své dodavatele techniky se svými potřebami. Pro kategorii plovákových průzkumných letounů sestavilo technické oddělení námořního letectva požadavky na nový letoun, který měl nahradit v nejbližších letech již zastaralé průzkumné plovákové letouny Nakajima E2N a také modernější E4N.


Na toto zadání předložily námořnictvu své projekty tyto továrny: 愛知航空機株式会社 - Aichi Kōkūki Kabushiki Kaisha z Furutaky předložila dva projekty – dvouplošný AB-7 a jednoplošný AM-7, o jednoplošník nemělo námořnictvo zájem a tak objednalo pouze dva prototypy dvouplošníku AB-7 (Aichi Biplane), které byly námořnictvem označeny jako E8A1 8-Shi. Jednoplošný AM-7 byl postaven z vlastní iniciativy společnosti Aichi, ale nakonec byl námořnictvem další vývoj a další zkoušky zastaveny.


Společnost 中島飛行機株式会社 - Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha z Koizumi předložila projekt továrně označený písmeny MS, námořnictvo projekt schválilo a vyzvalo továrnu ke stavbě dvou prototypů. Jednalo se o dvouplošník s jedním centrálním plovákem a dvěma vyvažovacími. Tyto letouny byly v říjnu 1935 vyhlášeny za vítěze soutěže pod označením E8N1.


Společnost 川西航空機株式会社 - Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha z Konanu předložila projekt jednoplošného letounu označeného továrně Typ P, tento jednoplošník námořníky zaujal a objednaly stavbu prototypu (některé zdroje uvádějí, že měly být objednány prototypy dva). Námořnictvo letoun označilo jako „Experimentální plovákový průzkumný letoun 8-Shi“ zkráceně také E8K1 8-Shi. Práce na projektu i stavbu prototypu vedl inženýr Eiji Sekiguchi, výsledným dílem byl v prosinci 1933 dokončený prototyp dolnoplošného letounu smíšené konstrukce, konstrukce byla potažena plátnem. Pohonná jednotka byla určena specifikacemi a byla u všech zúčastněných letounů stejná – hvězdicový devítiválec Nakajima Kotobuki 2 Kai 1. Plovákový systém se skládal z jednoho hlavního plováku pod trupem a dvou pomocných plováků pod křídly. Po dokončení proběhly tovární zkoušky a v únoru 1934 byl letoun odeslán na základnu v Jokosuce, kde probíhaly porovnávací zkoušky.

Letoun Kawanishi E8K1 byl jako jediný účastník soutěže jednoplošný a byl porovnáván s dvoplošníky E8A1 a E8N1, letové vlastnosti byly shledány nejhoršími ze všech účastněných letounů, kritizována byla obtížnější pilotáž a také nižší výkony, nesplnily očekávání. Vývoj byl námořnictvem ukončen, společnost Kawanishi byla potom odškodněna objednávkou na stavbu osmačtyřiceti licenčních vítězných letounů Nakajima E8N2, tato stavba probíhala v letech 1938 - 1940.




Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora

Kawaniši E8K1 8-Ši -


Kawaniši E8K1 8-Ši -


Kawaniši E8K1 8-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E8K1-8-Si-t35221#361682Verze : 4
MOD