Název: Name: | Micubiši Ki-30 | Mitsubishi Ki-30 |
Originální název: Original Name: | キ30 九七式轻爆击机 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1937-DD.04.1940 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya DD.MM.1939-DD.09.1941 Army Air Supply Workshop, Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1938-DD.09.1941 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 704 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.02.1937 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2230 kg | 4916 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3322 kg | 7324 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,550 m | 47ft 8,83in |
Délka: Length: | 10,340 m | 33ft 11,08in |
Výška: Height: | 3,645 m | 11ft 11,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,58 m2 | 329.16 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 108,63 kg/m2 | 22.25 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-5 KAI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 699 kW (950 k) a 706 kW (960 k) v h= 3 600 m. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů. | Nakajima Ha-5 KAI fourteen-cylinder, air-cooled, two-row radial engine rated at 937 hp for take-off and 947 hp at 11,810ft, driving a three-blade variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 432 km/h v 4000 m | 268.4 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 380 km/h v 3000 m | 236 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,33 m/s | 1639.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,6 min do 5000 m | 10,6 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8570 m | 28117 ft |
Dolet: Range: | 1700 km | 1056.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Type 89 Model 2 ráže 7,7 mm v levém křídle s 200 nábiji a 1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm na konci kabiny se zásobou 576 nábojů uložených v šesti bubnových zásobnících. Pumy: maximálně 400 kg, normálnš 300 kg | One fixed forward firing 0.303 inch Type 89 Model 2 machine-gun in a wing-mounted with 200 rounds and one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun in dorsal position, 576 rounds. Bomb load: Up to 882 lb, 661 lb normal |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九七式軽爆撃機 - Kjúnanašiki keibokugekiki - Armádní lehký bombardér typ 97 Spojenecké kódové jméno: Ann | 九七式軽爆撃機 - Kyunana-shiki keibakugekiki - Army Type 97 Light bomber Allies code-name "Ann" |
Zdroje: Sources: | Upravil a doplnil moderátor Vláďa s použitím těcto zdrojů: René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, Annapolis, 1990, ISBN:10-1-55750-563-2 Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu - Prolog, 1. vydání, Cheb, Svět křídel, 1994, ISBN: 80-85280-26-4 www.aviastar.org www.historyofwar.org http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki30.html archiv autora |