Název: Name: | Kawaniši K-5 Poštovní hydroplán | Kawanishi K-5 Mail-carrying Seaplane |
Originální název: Original Name: | 川西K- 5 メール運ぶ水上機 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1922-DD.10.1922 Kawanishi Machinery Works, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1921-DD.10.1922 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1922 | |
Osádka: Crew: | 2 + 4 pasažéři | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1750 kg | 3858 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2700 kg | 5952 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 18,700 m | 61ft 4,22in |
Délka: Length: | 12,635 m | 41ft 5,43in |
Výška: Height: | 4,600 m | 15ft 1,09in |
Plocha křídla: Wing Area: | 68.50 m2 | 737.351 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 39,40 kg/m2 | 8.07 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná. | Maybach Mb.IVa six-cylinder inline liquid-cooled aircraft engine, power output 260 hp and maximum power 305 hp, driving a two-bladed wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 149.7 km/h v 0 m | 93 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 125 km/h v 1850 m | 77.7 mph in 6070 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | K-5 poštovní plovákový letoun. V listopadu 1921 začal konstruktér Edži Sekiguči pracovat na projektu velkého jednomotorového poštovního hydroplánu K-5. Společnost Kawaniši kladla do tohotu projektu velké naděje a doufala, že letoun bude velmi úspěšným poštovním hydroplánem. V trupu byla prostorná kabina pro čtyři cestující, nebo pro náklad. Letoun byl dokončen v říjnu následujícího roku a ihned započaly letové zkoušky. Jejich výsledky přinesly zklamání, motor Maybach byl příliš slabý pro tak velký dvouplovákový letoun a nebyla žádná naděje na zvýšení výkonu. | K-5 Mail-carrying Seaplane In November 1921 Eiji Sekiguchi began working on the project of the Kawanishi K-5. Kawanishi Kokuki KK he did hope that it will construct that this would be the first truly successful large Japanese seaplane transport. The concept provided a spacious cabin, aft of the pilots' side-by-side cockpit, for mail or cargo and with an option for two-by-two seating for four passengers. The aeroplane was completed in October 1922, but tests proved disappointing. Underpowered with its Maybach engine, the seaplane was unable to take off with any reasonable payload. Without the chance of improved performance. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |