Název: Name: | Potez 540 M.4 | Potez 540 M.4 |
Originální název: Original Name: | Potez 540 M.4 | |
Kategorie: Category: | víceúčelový bojový letoun | multi-role combat aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1936 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 185 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.11.1933 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3830 kg | 8444 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5860 kg | 12919 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7100 kg | 15653 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,100 m | 72ft 6in |
Délka: Length: | 16,200 m | 53ft 2in |
Výška: Height: | 3,880 m | 12ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 76,00 m2 | 818.06 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 77,105 kg/m2 | 18.7 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Xirs/Xjrs kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec (motory měly navzájem obrácený smysl otáčení), vzletový výkon 485.5 kW (660 k), maximální výkon 507,5 kW (690 k) při 2 600 ot/min v h= 3 900 m. Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 12Xirs/Xjrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine (The engines have opposite the direction of rotation), rated at 651 hp for take-off and maximum power output 680 hp at 2,600 rpm at 12,795 ft, driving a three-blade variable-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 330 km/h v 4000 m | 205.1 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 270 km/h v ? m | 167.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,41 m/s | 1261.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,5 min do 4000 m | 10,5 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Darne ráže 7,5 mm v přední střelecké věži, 1x pohyblivý kulomet Darne ráže 7,5 mm ve hřbetní střelecké věži a 1x pohyblivý kulomet Darne ráže 7,5 mm v dolní polozatažitelné válcové věži. Pumový náklad: 4x 225 kg puma pod křídly nebo 10x 55 kg puma v pumovnici. | One flexible forward-firing 0.295 inch Darne machine-gun in a nose manually operated turret, one flexible rearward-firing 0.295 inch Darne machine-gun in a dorsal manually operated turret, one flexible down-firing 0.295 inch Darne machine-gun in a semi-retractable dustbin-style ventral turret. Bomb load: Four 496 lb bombs on external racks or ten 110 lb bombs in bomb bay. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Potez 540 byl víceúčelový letoun ze třicátých let dvacátého století. U Armee de I'Air sloužil jako průzkumný bombardér a jak zastarával, tak se měnilo jeho určení, plnil dopravní úkoly, nebo sloužil k výcviku. Na začátku druhé světové války byl již beznadějně zastaralý. Zasáhl také do bojů ve Španělsku na straně republikánů. | The Potez 540 was a French multi-role aircraft of the 1930s, it served with the French Air Force as a reconnaissance bomber. Serving with the Spanish Republican Air Force during the Spanish Civil War. At the start of World War II was obsolete as a bomber, but remained in service in support roles and in France's overseas colonies. |
Zdroje: Sources: | www.aviafrance.com http://www.aviastar.org/air/france/potez-540.php http://www.airwar.ru/enc/bww1/potez54.html www.avionslegendaires.net |