Název: Name: | Latécoère Laté 298 | Latécoère Laté 298 |
Originální název: Original Name: | Latécoère Laté 298 | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1939 Société Industrielle d'Aviation Latécoère, Anglet DD.MM.1939-DD.06.1940 Société Méridionale Aéronautique, Anglet DD.01.1942-DD.11.1942 Société anonyme des Ateliers d’Aviation Louis Breguet, Anglet | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.11.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 129 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.05.1936 | |
Osádka: Crew: | 3-4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2670 kg | 5886 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4400 kg | 9700 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4800 kg | 10582 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,500 m | 50ft 10,24in |
Délka: Length: | 12,560 m | 41ft 2,49in |
Výška: Height: | 5,236 m | 17ft 2,13in |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,60 m2 | 340.14 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Ycrs-1 o výkonu 647 kW třílistá stavitelná vrtule Ratier | Hispano-Suiza 12Ycrs-1, power 868 hp three-bladed variable-pitch propeller Ratier |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 650-1724 l | 143-379 Imp gal (172-455 US gal) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 290 km/h v 2000 m | 180.2 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 220 km/h v ? m | 136.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,55 min do 2000 m | 6,55 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | 19685 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Darne ráže 7,5 mm (MAC 1934 na Laté 298 F) 1x pohyblivý kulomet Darne ráže 7,5 mm (MAC 1934 na Laté 298 F) 1x torpédo typ 1926 DA nebo 1925 DAI nebo 2x 73kg bomba G2 nebo 150kg bomba I2 | 2x 7,5 mm Darne machine gun (MAC 1934 on Laté 298 F) 1x flexible 7,5 mm Darne machine gun (MAC 1934 on Laté 298 F) 1x torpedo Type 1926 DA or Type 1925 DAI 2x 161 lb bomb type G2 or 331 lb bomb bomb type I2 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - kvůli takřka shodným parametrům (a zmateným údajům o počtech atd) udělána společná tabulka pro všechny varianty - varianty: Laté 298 A - úvodní varianta, třímístný plovákový torpédový a průzkumný letoun s pevným kříádlem; 1 prototyp a 24 sériových Laté 298 B - čtyřmístná varianta se sklopnými křídly, uváděno 27-42 ks Laté 298 D - čtyřmístná varianta s pevnými křídly, uváděno 47-75 ks Laté 298 E - hlídková a pozorovací konverze s prosklenou gondolou pozorovatele pod trupem Laté 298 F - obnovená výroba pro letectvo Vichy, v podstatě shodné s 298 D Laté 298 F Jumo - dva stroje experimentálně vybavené motorem Jumo 213A - Société Méridionale Aéronautique byla firma zřízená z pobočky Latécoere v Anglet a patřící společně Latécoere a Breguetu; v roce 1940 se sloučila s Breguetem | - |
Zdroje: Sources: | Curnel, J; Leyvastre, P. Latecoere 298, Le Fana de l'Aviation 1973/07-09. Bousquet, Gérard. Le Latecoere 298, Air Magazine No.11-12. Němeček, Václav. Latécoère Laté 298, L+K 1973/10. Munson, Kenneth. Flying Boats and Seaplanes since 1910. Blandford Press, London 1971. www.aviationsmilitaires.net www.aviafrance.com |