Main Menu
User Menu

Zlín Z-526M Trenér Master

     
Název:
Name:
Zlín Z-526M Trenér Master
Originální název:
Original Name:
Zlín Z-526M Trenér Master
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.19RR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
685 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
940 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,59 m
Délka:
Length:
8,00 m
Výška:
Height:
2,06 m
Plocha křídla:
Wing Area:
15,45 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
60,8 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Avia M137A o výkonu 132 kW/180 k
dvoulistá stavitelná vrtule Avia V-503A
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
90 l
2x 35 l přídavná nádrž
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
244 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
210 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5200 m
Dolet:
Range:
840 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
1)
Poznámka:
Note:
stejné jako Z-526F, přestavěny z Z-326 a Z-526, pilotní sedadlo vzadu, přídavné nádrže 2x35 l a zatahovací podvozek

1) přestavba ze Z-526
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-526M-Trener-Master-t16973#62142Verze : 0
Z-526M Trenér Master (OK-VRC), výrobní číslo 909, rok výroby 1966, 3. den letiště Praha-Letňany, 15.9.2012. Letoun byl vyhotoven jako Z-326 a hned z výroby putoval k francouzskému zákazníkovi, který ho používal až do roku 1977. Stroj ve Francii létal s imatrikulací F-BNMX. Na začátku devadesátých let se Zlin dostal do České republiky, kde na něm byla provedena generální oprava, v jejímž rámci byl přestavěn na typ Z-526M. Zlin byl následně provozován na Slovensku (imatrikulace OM-VOR) a v Polsku (SP-KSM). Z-526M OK-VRC dnes létá v barevném schématu, v němž v šedesátých letech sloužily stroje Z-526 imatrikulací OK-VRB a OK-VRF.
Zlín Z-526M  Trenér Master -


Zlín Z-526M  Trenér Master -


Zlín Z-526M  Trenér Master -


Zlín Z-526M  Trenér Master -


URL : https://www.valka.cz/Zlin-Z-526M-Trener-Master-t16973#455661Verze : 0
MOD