Název: Name: | Micubiši Ki-46-IIIb (Ocú) | Mitsubishi Ki-46-IIIb (Otsu) |
Originální název: Original Name: | 三型乙 キ46-III乙 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.05.1944-DD.MM.194R 1st Army Aviation Workshop, Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1944-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 75 (úprava již vyrobených letadel) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1944 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6124 kg | 13501 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,700 m | 48ft 2,74in |
Délka: Length: | 11,450 m | 37ft 6,79in |
Výška: Height: | 3,880 m | 12ft 8,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 32,03 m2 | 344.444 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 191,20 kg/m2 | 39.86 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-112-II vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k), 993 kW (1 350 k) v h= 2 000 m a 919 kW (1 250 k) v h= 5 800 m Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 950 mm | Mitsubishi Ha-112-II fourten-cylinder air-cooled radial engine with direct fuel injection rated 1,479 hp for take-off, 1,332 hp at 6,562 ft and 1,233 hp at 19,000 ft. Driving three-blade variable-pitch constant speed propeller of diameter 9 ft 8.15 inch |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 896 l pod trup bylo možno zavěsit přídavnou nádrž o objemu 460 l | 417 UK gallons and a ventral drop tank providing 101 UK gallons. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 629 km/h v 6000 m | 390.8 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 425 km/h v 6096 m | 264.1 mph in 20000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,7 m/s | 1515.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 19,00 min do 8001 m | 19,00 min to 26250 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12300 m | 40354 ft |
Dolet: Range: | 2480 km | 1541 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4000 km | 2485.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v přídi se zásobou 200 nábojů na hlaveň | 2x Ho-5 cannons with calibre 0.79 inch, 200 rounds of ammo |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 50 letounů bylo v listopadu 1944 upraveno tak, aby bylo pod trup možno zavěsit dvě padesátikilogramové protivzdušné pumy Ta-Dan. - pokud byl používán benzín s oktanovým číslem 95, zvýšil se dostup až na 12 300 m - jeden letoun byl zkoušen s odlišnou výzbrojí, v trupu byl pro střelbu vpřed instalován kanón ráže 37 mm | Army Type 100 Air Defense Fighter |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987; ISBN-13: 978-0870213137 William Green a Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: Japanese Army Fighters, part 2, London, Macdonald & Jane's, rok 1977, ISBN 0-354-01068-9 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Rene J.Francilion, Profile Publications The Mitsubishi Ki-46, rok 1966 Mgr. Martin Ferkl, Mitsubishi Ki-46 Dinah, Revi Publications, Vydání 1., Ostrava 2004, ISBN: 80-85957-10-8 L+K 11/1974, Monografie Mitsubishi Ki-46 Dinah, Václav Němeček L+K 16/1956, Letadla 1939-45 www.historyofwar.org www.historyofwar.org ja.wikipedia.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki46.html http://www.ijaafphotos.com/jbwki462.htm archiv autora |