Název: Name: | Manšu-Ki 79b (Ocú) | Mansyū Ki-79b (Otsu) |
Originální název: Original Name: | キ79乙 二式高等练习机 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1945 Manchuria Airplane Manufacturing Co., Ltd., Harbin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 379 (všechny verze dohromady) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1439 kg | 3172 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,500 m | 37ft 8,75in |
Délka: Length: | 7,850 m | 25ft 9,06in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10,11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,560 m2 | 199.78 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 77,532 kg/m2 | 15.88 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hitači Ha-13a-I (Ha-23-21), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 379 kW (515 k) a 331 kW (450 k) trvalý výkon. Vrtule kovová dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 500 mm | Hitachi Ha-13a-I (Ha-13 Ko or Ha-23-21), nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 508 hp for take-off and continuous output 444 hp, driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 8ft 2,43in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 330 km/h v 3000 m | 205.1 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 280 km/h v 3500 m | 174 mph in 11483 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,15 m/s | 1407.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,9 min do 5000 m | 10,9 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5395 m | 17700 ft |
Dolet: Range: | 880 km | 546.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | Pumový náklad: 1x 250 kg puma (pouze pro sebevražedné útoky). | Bomb load: One 551 lbs bomb (only for suicide attack). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | キ79乙 二式高等练习机 - Ni-Šiki-Ótcú-Gata Koren - Armádní pokračovací cvičný letoun typ 2 model A (Ocu), Ki-79b. Letoun měl celokovovou konstrukci. | キ79乙 二式高等练习机 - Ni-Shiki Otsu-Gata Koren - Army Type 2 Model B Advanced Trainer, Ki-79b All metal construction. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Richard M. Bueschel, Nakajima Ki.27A-B, Manshu Ki.79A-B in Japanese Army Air Force-Manchoukuo-IPSF RACAF-PLAAF & CAF service, Osprey Publications, Ltd., January 1, 1970, ISBN-10: 0-668023-031 L+K 19, 20, 21 a 22 /1992, J. Hornát, Monografie Ki-27 Nate http://www.airwar.ru/enc/other2/ki79.html http://www.aviastar.org/air/japan/mansyu_ki-79.php www.lemairesoft.freehyperspace.com archiv autora |