Main Menu
User Menu

Macchi C.205 N-1 Orione

     
Název:
Name:
Macchi C.205 N-1 Orione
Originální název:
Original Name:
Macchi C.205 N-1 Orione
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Aeronautica Macchi SpA, Varese /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (MM.449)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.11.1942 (MM.449)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2695 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3621 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,250 m
Délka:
Length:
9,650 m
Výška:
Height:
3,250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
19,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
179,37 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone (licenční výroba DB 605A-1) o vzletovém výkonu 1 085kW.
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
625 km/h v 6500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
536 km/h v 5800 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
24,52 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,78 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11500 m
Dolet:
Range:
950 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm uložený mezi válci motoru, 250 granátů,
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem se zásobou 300 nábojů pro každý a
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, namontovaných v kořenech křídel se 400 náboji pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp přepadového stíhacího letonu pro velké výšky.
Jednalo se o novou konstrukci letounu, Macchi C.205V byl pohou adaptací draku staršího letounu Macchi C.202 Folgore pro nový výkonný motor DB 605 A-1, který byl v Itálii vyráběn pod označením Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone. Starý drak však byl již na své výkonostní hranici a M.C.205V rychle ztrácel dech s přibývající výškou.
U nového letounu bylo instalováno nové křídlo s rozpětím zvětšeným na 11 250 mm a zároveň byl prodloužen trup. Výkony nového stroje prý byly vynikající. Do sériové výroby se však nedostal, ikdyž byla v únoru 1943 sjednána velká objednávka na 1 200 letadel, ta byla již následující měsíc zrušena a přednost dostal Fiat G.55.
Zdroje:
Sources:
William Green, The Macchi-Castoldi Series, Famous Fighters of the Second World War-2, London, Macdonald, 1962, No ISBN.
William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN.
https://johnmc99.com/italian_fighter_aircraft.htm
www.historyofwar.org
https://www.airwar.ru/enc/fww2/mc205n.html
archiv autora

Macchi C.205 N-1 Orione - Netrdičně dvojpohled

Netrdičně dvojpohled
Macchi C.205 N-1 Orione -


Macchi C.205 N-1 Orione -


Macchi C.205 N-1 Orione -


Macchi C.205 N-1 Orione -


URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-205-N-1-Orione-t107063#381709Verze : 0
MOD