Název: Name: | Kawaniši X-1 | Kawanishi X-1 |
Originální název: Original Name: | 川西防空战斗机X- 1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.07.1943 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1942-DD.07.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.12.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2710 kg | 5975 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4226 kg | 9317 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Délka: Length: | 8,885 m | 29ft 1,8in |
Výška: Height: | 4,085 m | 13ft 4,83in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,50 m2 | 252.95 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 181,53 kg/m2 | 37.18 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK9A Homare 11 (Ha-45-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 339 kW (1 820 k), 1 177 kW (1 600 k) v h= 2 000 m a 1 059 kW (1 440 k) v h= 5 700 m. Vrtule čtyřlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm. | Nakajima NK9A Homare 11 (Ha-45-11) eighteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine, rated at 1,795 hp for take-off, 1,578 hp at 6,562 ft and 1,420 hp at 18,700 ft, driving a four-blade constant-speed metal propeller of the diameter 10ft 9,91in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 735 l + 400 l v přídavné nádrži pod trupem. | 162 UK gallons and 88 UK gallons in drop tank under fuselage. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 574 km/h v 5400 m | 356.7 mph in 17717 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 365 km/h v 4000 m | 226.8 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,833 min do 5000 m | 5,833 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12100 m | 39698 ft |
Dolet: Range: | 2090 km | 1298.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3700 km | 2299.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón typ 99 model 2 ráže 20 mm v gondolkách pod křídly, po 100 granátech 2x pevný kulomet typ 97 ráže 7,7 mm nad motorem, po 500 nábojích. Pumový náklad: 2x 60 kg puma. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns in fuselage-mounted, 500 rpg and two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannon in gondola under wing 100 rpg. Bomb load: two 132 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Famous Aeroplanes of the World, Kyofu, Shiden, Shidenkai, No. 53 1995/7, Bunin-Do Co., Ltd., Printed in Japan René J. Francillon Ph.D., Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu / Rex & Shiden / George, Aircraft Profiles, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, UK. The Maru Mechanic, No 43. 1983/11, Mitsubishi J2M Raiden & Kawanishi N1K Shiden (Kai). Krzysztof Zalewski, Niezwykła historia fioletowej błyskawicy, Technika Wojskowa, 5/1991, ISBN 0867-5635 http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm ja.wikipedia.org www.xs4all.nl archiv autora |