Main Menu
User Menu

Kawaniši K8K1 12-Ši

Kawanishi K8K1 12-Shi / 零式水上初歩练习机

     
Název:
Name:
Kawaniši K8K1 12-Ši
Originální název:
Original Name:
零式水上初歩练习机
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.09.1938 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1937-DD.09.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
06.07.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
719 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
985 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,500 m
Délka:
Length:
8,802 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,55 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
41,826 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Džimpu 2, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 96 kW (130 k).
Vrtule dvoulistá, dřevěná, nestavitelná o průměru 2 400 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
120 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
184 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120.7 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3490 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
零式水上初歩练习机 - Námořní plovákový letoun pro základní výcvik 12-Ši
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982.
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-12-Si-t64908#231336Verze : 0
MOD
Kawanishi K8K1 12-Shi


Stručná historie:
Císařské námořní letectvo v polovině třicátých let hledalo náhradu za zastarávající a pro výcvikové úkoly již nedostačující školní plovákový letoun Yokosuka K4Y1. Specifikace 12-Shi určily mimo jiné pohonnou jednotku, tou měl být (a také byl) hvězdicový sedmiválec Gasuden Jimpu 2. Soutěž proběhla až v roce 1940 a jejím vítězem se stal právě Kawanishi K8K1, který vykazoval mnohem lepší letové vlastnosti, než starý K4Y1. Poraženými soupeři v této soutěži byly Nihon K8Ni1 a Watanabe K8W1. Továrna Kawanishi Kokuki K. K. na základě svého vítězství sériově vyrobila pouze 12! letadel K8K1 Type 0 Model 11. Více letadel nebylo zapotřebí, potřeby Kaigun Koku Hombu dokázal pokrýt, ve velkém množství již vyráběný, Yokosuka K5Y2 Willow.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-12-Si-t64908#231417Verze : 0
MOD