Název: Name: | Kawaniši A8K1 Toppu | Kawanishi A8K1 Toppu |
Originální název: Original Name: | 川西 「A8K1突風」 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pouze projekt / project only | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,500 m | 41ft 0,12in |
Délka: Length: | 10,071 m | 33ft 0,5in |
Výška: Height: | 4,120 m | 13ft 6,19in |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,00 m2 | 279.86 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakajima NK9H Homare 21 (Ha-45-21), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 464 kW (1 990 k), 1 361 kW (1 850 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 400 m. Vrtule čtyřlistá kovová s konstantními otáčkami o průměru 3 500 mm. | Nakajima NK9H Homare 21 (Ha-45-21) eighteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,963 hp for take-off, 1,825 hp at 5,740 ft and 1,598 hp at 30,000 ft, driving a four-blade constant-speed metal propeller of the diameter 11ft 5,8in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 600 l | 131.982 UK gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 688 km/h v 10000 m | 427.5 mph in 32808 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 410 km/h v ? m | 254.8 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,1 min do 6000 m | 5,1 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13000 m | 42651 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm v křídlech. | Four fixed forward-firing 1,181 inch Type 5 in a wing-mounted. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Projektové práce na posledním typu palubního stíhače A8K byly ukončeny v srpnu 1945 japonskou kapitulací. Letoun byl navržen na základě přepadového stíhače J6K, vzhledově se také tomuto letounu podobal. Nejpodstanějšími rozdíly by byla instalace sklopných křídel a přistávacího háku pod trupem. Všechny parametry jsou pouze vypočteny. | The A8K was based on the J6K land-based interceptor, modifications was folding wings, arresting hook and different armament. External shape is virtually the same as the J6K. The projected production was stopped by end of war! All parameters are only calculated. |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |