Název: Name: | Jokosuka R2Y1 | Yokosuka R2Y1 |
Originální název: Original Name: | 陆上侦察机「景云」 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.04.1945 1. Naval Technical Workshop, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1943-DD.04.1945 projektové práce-dokončení stavby | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.05.1945 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6015 kg | 13261 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8100 kg | 17857 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9400 kg | 20723 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,000 m | 45ft 11,2in |
Délka: Length: | 13,050 m | 42ft 9,75in |
Výška: Height: | 4,240 m | 13ft 10,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,00 m2 | 365.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 238,24 kg/m2 | 48.8 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Aiči YE2H Ha-70-01, kapalinou chlazený invertní čtyřiadvacetiválec o vzletovém výkonu 2 501 kW (3 400 k), 2 280 kW (3 100 k) v h= 3 000 m. Vrtule šestilistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 800 mm. | Aichi YE2H (Ha-70-01) twenty-four cylinder liquid-cooled inverted engine, rated at 3,353 hp for take-off and 3,058 hp at 9,843 ft, driving a six-blade constant-speed metal propeller of the diameter 12ft 5,61in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 556 l | 342.3 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 783 km/h v 10000 m | 486.5 mph in 32808 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 465 km/h v 4000 m | 288.9 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 21,0 min do 10000 m | 21,0 min to 32808 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11700 m | 38386 ft |
Dolet: Range: | 3300 km | 2050.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3610 km | 2243.2 mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 陆上侦察机「景云」 - Námořní experimentální průzkumný letoun dlouhého doletu Keiun. 景云 - Keiun - Překrásný oblak (jap.) Spojenecké kódové jméno nebylo přiděleno. Motor Ajči YE2H vznikl spojením dvou motorů Ajči Acuta 30. Letová vytrvalost: 4,0 h Historie letounu v dalším příspěvku. | 陆上侦察机「景云」- Experimental Navy long-range reconnaissance aircraft Keiun. 景云 - Keiun - Beautiful Cloud Allied Code Name: None Engine Aichi YE2H was twin-coupled Aichi Atsuta 30s. Endurance: 4 hours - The first prototype of the R2Y1 was finished in April of 1945. Upon completion, the R2Y1 was taken to Kisarazu for taxi trials and it was here that two problems arose. One was the forward nose-wheel displayed a heavy shimmy and the second was problems with the engines getting adequate cooling, resulting in overheating. While these problems were being investigated, the R2Y1 did take to the air on May 8, 1945 with Lt.-Cdr. Kitajima at the controls. During the flight, Kitajima noticed a drastic rise in oil temperature and quickly put the plane back on the ground. Tragedy was to occur to the R2Y1 a few days later when an engine fire started while the plane was on the ground, requiring a complete powerplant change. But even before this could be completed, the R2Y1 was finally demolished during an American bombing. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, pp. 254 and 255, ISBN4-7663-3292-X Václav Němeček, Vojenská letadla 3.,; Naše vojsko, Praha, rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 L+K 7/1977, Letadla 1939-45, str. 267, Yokosuka R2Y1 Keiun, Václav Němeček koapp.narod.ru www.combatsim.com http://www.samoloty.ow.pl/str056.htm archiv autora |