Název: Name: | Hiro H1H3 | Hiro H1H3 |
Originální název: Original Name: | 一五式二号飛行艇(H1H3) | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.1934 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 45 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1929 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4290 kg | 9458 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6300 kg | 13889 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,973 m | 75ft 4,45in |
Délka: Length: | 15,927 m | 52ft 3in |
Výška: Height: | 5,192 m | 17ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 125,00 m2 | 1345.49 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 50,40 kg/m2 | 10.32 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Loraine 3, kapalinou chlazené dvanáctiválce s válci do písmene W, výkon 331 kW (450 k) v h= 0 m při 1 850 ot/min. Vrtule čtyřlisté dřevěné. | Loraine 3 twelve-cylinder liguid-cooled W type engine rated 444 hp at sea level at 1,850 rpm, driving a fourblade wooden fixed-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 172 km/h v 1000 m | 106.9 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 34,0 min do 3000 m | 34,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | 14764 ft |
Dolet: Range: | 2210 km | 1373.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v předním střelišti a 1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti. Pumový náklad: pumy do hmotnosti 200-300 kg. | One flexible bow-mounted 0.303 inch Vickers machine-gun and one flexible dorsal mounted 0.303 inch Vickers machine-gun. Bomb load: 881 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 一五式二号飛行艇(H1H3)- Iči go-šiki ni-gō hikō-tei (H1H3) - Námořní hydroplán typu 15 model 2(H1H3) Letová vytrvalost: 11 h - Na začátku války v Tichomoří již nebyl ve výzbroji námořního letectva. - Tato verze se vrátila k původním křídlům, která byla montována do posledních H1H1, tedy křídla s vyrovnávacími plochami na koncích křídel. - Sériová výroba byla předána továrně Aichi Tokei Denki K. K. | 一五式二号飛行艇(H1H3)- Ichi go-shiki ni-gō hikō-tei (H1H3) - Navy Type 15 Model 2 Flying-Boat (H1H3) Endurance: 11,0 hours The wings and tail were identical to later production H1H1s. A weight reduction was achieved in this model, and it 600 kg lighter than the H1H1. Aichi was the builder of this last model of the Type 15 Flying-boat. These flying-boats, successors to the F.5s were the main flying-boats until about 1938, making them the first successful Japanese-designed flying-boats in production in Japan. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 archiv autora |