Main Menu
User Menu

Fiat G.50B

     
Název:
Name:
Fiat G.50B
Originální název:
Original Name:
Fiat G.50B
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.04.1940-DD.MM.1943 Costruzioni Meccaniche Aeronautiche SA, Pisa /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1940-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 předsériových
95 sériových
7 - 8 zůstalo nedokončeno
První vzlet:
Maiden Flight:
30.04.1940
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1936 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2340 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2425 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,990 m
Délka:
Length:
7,800 m
Výška:
Height:
3,280 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,25 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
127,38 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A.74RC.38 vzduchem chlazený dvouhvšzdicový čtrnáctiválec, výkon 626,3 kW při 2 400 ot/min. v h= 3 810 m,
vrtule trojlistá stavitelná Hamilton-Fiat o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
456 km/h v 3870 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
390 km/h v 4000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m
Dolet:
Range:
500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
G.50B představoval poměrně úspěšný typ cvičného dvousedadlového letounu, který byl navržen konstruktéry společnosti CMASA. První prototyp vzlétl dne 30. 4. 1940, jeho hmotnost byla vyšší, než jakou měly jednomístné stíhací letouny, ale výkony poklesly jen mírně, např. maximální rychlost poklesla asi o 15 km/h. Letoun létal zcela neozbrojený, zbraně byly odstraněny právě pro úsporu hmotnosti.
G.50B byl používán stíhacími školami v Itálii. Jeden letoun přečkal válku a létal až do roku 1948.
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, The Fiat G.50, Aircraft in Profile Number 188, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967
L+K 12/1967, G-50 Freccia - Letadla 1939-1945
www.xs4all.nl
www.historyofwar.org
archiv autora

Fiat G.50B -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50B-t55576#203418Verze : 0
MOD
.
Fiat G.50B - Tento cvičný Fiat G.50B (sériové číslo SC-10) sloužil u Squadriglia Complementare Caccia ve stíhací škole (Scuola Caccia), severní Afrika, únor 1941. Spodní plochy světle šedé, horní a boční pískové s množstvím zelených skvrn.

Tento cvičný Fiat G.50B (sériové číslo SC-10) sloužil u Squadriglia Complementare Caccia ve stíhací škole (Scuola Caccia), severní Afrika, únor 1941. Spodní plochy světle šedé, horní a boční pískové s množstvím zelených skvrn.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50B-t55576#537762Verze : 0
MOD
Fiat/C.M.A.S.A. G.50B


Zdroje :
www.giemmesesto.org

Fiat G.50B -


Fiat G.50B -


Fiat G.50B -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-50B-t55576#254417Verze : 0