Název: Name: | Dassault Mirage IIIO | |
Originální název: Original Name: | Dassault Mirage IIIO | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1963-DD.04.1963 Générale aéronautique Marcel Dassault, Mérignac DD.MM.1963-DD.12.1968 Government Aircraft Factories, Melbourne, Victoria | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1963-DD.12.1968 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 50 Mirage IIIO(F) 50 Mirage IIIO(A) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 16.11.1963 GAF Mirage IIIO | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | bezocasé | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7017 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 13700 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8.22 m | |
Délka: Length: | 15,03 m | |
Výška: Height: | 4,50 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,85 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | SNECMA Atar 9C-5 o tahu 60,80 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2978 l 327 l místo kanonů 3x 1300 l přídavná nádrž nebo 2x 500 l nebo 1700 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2350 km/h v 12000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3862.4 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanon DEFA 552 ráže 20 mm, 125 nábojů každý 4000 kg podvěšené výzbroje: 1x zbraňový kontejner SUU-20A/A 1x kanonové pouzdro SUU-118/A 1x Matra R.530 2xAIM-9 Sidewinder nebo Matra R.550 6x 227kg bomba Mk.82 3x bomba GBU-12 ... | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Mirage IIIO(F) - záchytný stíhací, radar Cyrano IIA Mirage IIIO(A) - stíhací bombardér, radar Cyrano IIB | |
Zdroje: Sources: | AAP 7213.003-1-1 Flight manual Mirage IIIO and IIID performance data. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76, Macdonald and Jane's, London 1975. Jackson, Paul. Mirage, Modern Combat Aircraft 23. Ian Allan, London 1985. ISBN 0-71101-512-0. www.airforce.gov.au |
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-IIIO-t81195#506131Verze : 0
Aubi
MOD
Dassault Mirage IIIO
Varianta pro Austrálii, vycházející z Mirage IIIE.
První dva letouny byly vyrobeny ve Francii, dalších 98 pak v Austrálii.
Prvních 50 kusů (A3-1 až A3-50) bylo optimalizováno pro stíhací akce a bylo označeno Mirage IIIO(F).
Zbylých 50 kusů (A3-51 až A3-100) bylo optimalizováno pro protizemní útočné akce. Tyto letouny nesly označení Mirage IIIO(A) a odlišovaly se modifikovaným radarem, instalací dopplerovského navigačního systému a radarového výškoměru.
Jednotky Royal Australian Air Force, vyzbrojené Mirage IIIO:
- 2 OCU - M IIIO(F), M IIIO(A) - od 1964
- 3 Squadron - M IIIO(A) - 1967 až 1986
- 75 Squadron - M IIIO(F) - 1965 až 1988
- 76 Squadron - M IIIO(F) - 1966 až srpen 1973
- 77 Squadron - M IIIO(A) - červenec 1969 až červen 1987
- 79 Squadron - 1986 až 1988
Poslední Mirage byly z výzbroje RAAF vyřazeny v roce 1988 a následně uskladněny. V roce 1990 bylo 50 z těchto letounů (43x M IIIO a 7x M IIID) prodáno do Pákistánu.
Pákistánské letouny prošly modernizací, která spočívala v instalaci radaru FIAR Grifo M, HUD displaye, řídících prvků HOTAS, výstražného systému ozáření radarem a výmetnice klamných cílů. Některé pákistánské Mirage rovněž dostaly nová křídla, zakoupená z přebytků jihoafrického letectva (celkem 14 sad). Tato křídla nesla jihoafrickou kamufláž, která po nějakou dobu zůstala i v provozu.
Trupová označení letadel RAAF: 3A-1 až 3A-100
V Pákistánu byly Mirage IIIO zařazeny do výzbroje těchto jednotek:
- No. 7 "Bandits" Tactical Attack Squadron
- No. 8 "Haiders" Tactical Attack Squadron
- No. 22 "Ghazi" Operational Conversion Unit
Zdroje:
www.dassault-aviation.com
www.raaf.gov.au
www.aviafrance.com
Foto: Royal Australian Air Force
Foto: Royal Australian Air Force
Pákistánská M IIIO(A) 90-560, je bývalá RAAF A3-60. Letoun má namontovaná křídla, zakoupená z JAR, která stále nesou jihoafrickou kamufláž.
Foto: Pakistan Air Force
Varianta pro Austrálii, vycházející z Mirage IIIE.
První dva letouny byly vyrobeny ve Francii, dalších 98 pak v Austrálii.
Prvních 50 kusů (A3-1 až A3-50) bylo optimalizováno pro stíhací akce a bylo označeno Mirage IIIO(F).
Zbylých 50 kusů (A3-51 až A3-100) bylo optimalizováno pro protizemní útočné akce. Tyto letouny nesly označení Mirage IIIO(A) a odlišovaly se modifikovaným radarem, instalací dopplerovského navigačního systému a radarového výškoměru.
Jednotky Royal Australian Air Force, vyzbrojené Mirage IIIO:
- 2 OCU - M IIIO(F), M IIIO(A) - od 1964
- 3 Squadron - M IIIO(A) - 1967 až 1986
- 75 Squadron - M IIIO(F) - 1965 až 1988
- 76 Squadron - M IIIO(F) - 1966 až srpen 1973
- 77 Squadron - M IIIO(A) - červenec 1969 až červen 1987
- 79 Squadron - 1986 až 1988
Poslední Mirage byly z výzbroje RAAF vyřazeny v roce 1988 a následně uskladněny. V roce 1990 bylo 50 z těchto letounů (43x M IIIO a 7x M IIID) prodáno do Pákistánu.
Pákistánské letouny prošly modernizací, která spočívala v instalaci radaru FIAR Grifo M, HUD displaye, řídících prvků HOTAS, výstražného systému ozáření radarem a výmetnice klamných cílů. Některé pákistánské Mirage rovněž dostaly nová křídla, zakoupená z přebytků jihoafrického letectva (celkem 14 sad). Tato křídla nesla jihoafrickou kamufláž, která po nějakou dobu zůstala i v provozu.
Trupová označení letadel RAAF: 3A-1 až 3A-100
V Pákistánu byly Mirage IIIO zařazeny do výzbroje těchto jednotek:
- No. 7 "Bandits" Tactical Attack Squadron
- No. 8 "Haiders" Tactical Attack Squadron
- No. 22 "Ghazi" Operational Conversion Unit
Zdroje:
www.dassault-aviation.com
www.raaf.gov.au
www.aviafrance.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto: Royal Australian Air Force
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto: Royal Australian Air Force
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pákistánská M IIIO(A) 90-560, je bývalá RAAF A3-60. Letoun má namontovaná křídla, zakoupená z JAR, která stále nesou jihoafrickou kamufláž.
Foto: Pakistan Air Force
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-IIIO-t81195#297618Verze : 0
Tango
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.