Main Menu
User Menu

Dassault Mirage G.8

     
Název:
Name:
Dassault Mirage G.8
Originální název:
Original Name:
Dassault Mirage G.8
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1971-DD.MM.1972 Avions Marcel Dassault-Breguet Aviation, Mérignac
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1971-DD.MM.1972
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
08.05.1971 G.8.01
13.07.1972 G.8.02
Osádka:
Crew:
1/2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
23800 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,001) m
Délka:
Length:
16,80 m
Výška:
Height:
4,56 m
Plocha křídla:
Wing Area:
37,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
SNECMA Atar 9K-50 o tahu 49,18 kN / 70,59 kN s přídavným spalováním
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2485.6 km/h v 12802 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
233,3 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) minimální rozpětí 8,70 m


Vývoj Mirage G s meniteľnou geometriou krídel pokračoval v roku 1968 vývojom zdokonalenej Mirage G4. V roku 1968 francúzska vláda zmenila svoje požiadavky pre stroj s meniteľným uhlom šípu krídla na dvojmotorové lietadlo. Firma Dassault preto začala práce na dvojmotorovom lietadle označovanom ako Mirage G4. Malo ísť o taktický bombardér schopný niesť nukleárnu bombu alebo veľké množstvo klasických bômb. Útoky mali byť vykonávané letom vysokou rýchlosťou v prízemných výškach. V Dassaulte začali so stavbou dvoch prototypov vybavených motormi Atar 9K-50. Neskôr sa pre dosiahnutie vyšších výkonov plánovala ich náhrada motormi Snecma M53. Prototypy však boli dostavané ako nová verzia Mirage G8. Postavené boli dva prototypy, jeden jednomiestny a jeden dvojmiestny. Oba boli dvojmotorové, vybavené motormi Atar 9K-50. Prvý vzlietol dvojmiestny G8 01 8.mája 1971. Jednomiestny G8 02 ho potom následoval 13.júla 1972. Jednomiestny stroj bol vybaveny navigačným systémom z lietadla Milan. V roku 1973 bolo ale lietadlo vyhodnotené ako príliš drahé a príliš ťažké a nehodiace sa pre potreby francúzskeho letectva. Ďalší vývoj bol preto ukončený.
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.dassault-aviation.com
www.aviafrance.com
www.aviafrance.com

Dassault Mirage G.8 - www.dassault-aviation.com

www.dassault-aviation.com
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-G-8-t29186#103306Verze : 0
www.aviastar.org

Dassault Mirage G.8 -


URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-G-8-t29186#506588Verze : 0
MOD
(©Radek Havelka)





URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-G-8-t29186#201439Verze : 0
MOD