Název: Name: | Caproni Ca.135 Tipo Perú | Caproni Ca.135 Tipo Perú |
Originální název: Original Name: | Caproni Ca.135 Tipo Perú | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.07.1937 Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.07.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6063 kg | 13367 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9063 kg | 19980 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 18,80 m | 61ft 8,15in |
Délka: Length: | 13,70 m | 44ft 11,37in |
Výška: Height: | 3,40 m | 11ft 1,86in |
Plocha křídla: Wing Area: | 60,00 m2 | 645.83 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Isotta Fraschini Asso XI.RC.40 o výkonu 662 kW/900 k v 4000 m třílistá stavitelná vrtule | Isotta Fraschini Asso XI.RC.40, power 888 hp at 13123 ft three-bladed variable-pitch propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 400 km/h v 4000 m | 248.5 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 1170 km | 727 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2090 km | 1298.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v přídi 1x pohyblivý kulomet ráže 12,7 mm na hřbetě 1x pohyblivý kulomet ráže 12,7 mm v zatahovatelné břišní věži 2000 kg pum | 1x flexible .303 in machine gun in the nose 1x flexible .50 in machine gun in dorsal position 1x flexible .50 in machine gun in a retractable ventral turret 4409 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Kontrakt podpísaný 11.08.1936, hodnota kontraktu 525000 dolárov. | - |
Zdroje: Sources: | Dimensione Cielo: Aerei Italiani Nella 2a Guerra Mondiale. Vol IV, Bombardieri ricognitori. Edizioni Bizzarri, Roma 1972. Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0. Němeček, Václav. Caproni Ca-135, L+K 1981/05. www.alieuomini.it italianaircraftofwwii.devhub.com |
Caproni Ca.135 Tipo Perú
www.aviarmor.net
Období | - |
Výrobce | Caproni / Caproni Bergamaschi / Caproni Vizzola |
Typ letounu | Caproni Ca.135 Tipo Perú |
Kamufláž | Hi-Vis |
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 2BP-5B |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Peruánské Ca.135 nakonec nebyly nikdy použity jako bombardéry, byly rychle přeřazeny k transportním úkolům a během krátké války s Ekvádorem v roce 1941 létaly také dálkové průzkumné mise. Zbarveny byly pravděpodobně krémovou, s červenými doplňky v podobě krytů motoru a náběžných hran křídel a modrobílým šípem na obou stranách hřbetu. Modré s bílým lemem byly také "vingly" v místech, kde směrovky protínaly výškovku, zatímco směrovky samotné byly červenobílé.
forum.axishistory.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Caproni Ca.135 Tipo Perú |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tipo Peru měly místo "skleníku" ve spodní části trupu vysouvatelnou střeleckou věž, a měly motory s upravenou kapotáží a zvýšeným výkonem.
Lietadlá podľa Peruánskych požiadaviek boli dokončené v júli 1937 a v auguste 1937 boli loďou odoslané do Peru. Finálnu montáž (pre prepravu boli lietadlá rozobraté) realizovala miestna pobočka Caproni Aeronautika Peruana v Las Palmas a zaradené boli do 2. ťažkej bombardovacej perute (2. Escuadróna de Bomberdeo Pesada) dislokovanej v las Palmas a neskôr v Chyclayo.
V roku 1940 boli v rámci reorganizácie lietadlá včlenené do 11. a 12. letky (roja / Esquadrilly ?) IX. bombardovacej perute (IX. Escuadróna de Bomberdeo). V rámci konfliktu s Bolíviou boli lietadlá nasadené ako prieskumné a transportné. V rámci jednoho prieskumného letu 10.07.1941 došlo k strate stroja v.č. 4059 (označenie XI-13-2). Lietadlo núdzovo pristálo v neprístupnom území cca 50 km o Piuri z dôvodu problémov s motormi a napriek tomu, že pri pristátí neutrpelo väčšie škody, bolo vyradené.
Problémy s motormi (únik oleja, nespoľahlivosť), ale aj s ďalšími komponentami (úniky hydraulickej kvapaliny) mali aj ostatné vyrobené stroje, čo spolu s nedostatkom náhradných dielcov viedlo k ich uzemneniu a následnému vyradeniu v priebehu leta a jesene roku 1942 (posledný stroj vyradený v októbri 1942).
V roku 1940 boli v rámci reorganizácie lietadlá včlenené do 11. a 12. letky (roja / Esquadrilly ?) IX. bombardovacej perute (IX. Escuadróna de Bomberdeo). V rámci konfliktu s Bolíviou boli lietadlá nasadené ako prieskumné a transportné. V rámci jednoho prieskumného letu 10.07.1941 došlo k strate stroja v.č. 4059 (označenie XI-13-2). Lietadlo núdzovo pristálo v neprístupnom území cca 50 km o Piuri z dôvodu problémov s motormi a napriek tomu, že pri pristátí neutrpelo väčšie škody, bolo vyradené.
Problémy s motormi (únik oleja, nespoľahlivosť), ale aj s ďalšími komponentami (úniky hydraulickej kvapaliny) mali aj ostatné vyrobené stroje, čo spolu s nedostatkom náhradných dielcov viedlo k ich uzemneniu a následnému vyradeniu v priebehu leta a jesene roku 1942 (posledný stroj vyradený v októbri 1942).