Main Menu
User Menu

CANT Z.509

     
Název:
Name:
CANT Z.509
Originální název:
Original Name:
CANT Z.509
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
10.11.1937
Osádka:
Crew:
4 + 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9980 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15965 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
28,35 m
Délka:
Length:
19,14 m
Výška:
Height:
7,40 m
Plocha křídla:
Wing Area:
100,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Fiat A.80 RC.41 o výkonu 735 kW/1000 k
Vrtule třílistá kovová Fiat
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
365 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
320 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14 min do 4500 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7100 m
Dolet:
Range:
3750 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.archeologiaindustriale.it
www.giemmesesto.org
www.pilotfriend.com
https://en.wikipedia.org/wiki/CANT_Z.509
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_A.80
https://www.airwar.ru/enc/cw1/z509.html
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-509-t69367#244273Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.509

Historie :
Itálie se koncem třicátých let rozhodla, také zapojit do pomyslného boje o transatlantické letecké linky,které se začaly prudce rozvíjet.Na těchto linkách měla létat nově vzniklá italská letecká společnost LATI. Ta ovšem neměla žádný letoun dlouhého doletu, který by na těchto linách létal. Právě proto byla oslovena letecká továrna CRDA v Monfalcone a ta v čele s hlavním inženýrem Fillipo Zappatou takový letoun vyvinula. Nesl označení Z.509 a byl to vlastně letoun Z.506, kterému hlavní inženýr F.Zappata o něco prodloužil trup a zvětšil rozpětí, to se samozřejmě projevilo zvýšením hmotnosti letounu. První let prototypu proběhl 10. listopadu 1937 v Monfalcone a dopadl úspěšně. Po tomto úspěšném zalétání společnost LATI objednala výrobu šesti strojů, nakonec se ale dokončily jen tři stroje. Nesly civilní označení ( I-ATLA, I-LATI, I-BUIP ). Ke svému účelu nebyly nikdy pořádně využity, všechny letouny převzala Regia Aeronautica, a označila je čísly ( MM349, MM350, MM351 ). Dva letouny ( MM349, MM350 ) létaly až do roku 1943 v letecké škole v Puntiselle a poslední letoun ( MM351 ) byl osobním letounem leteckého maršála Balba.
Letoun Cant Z.509 byl třímotorový jednoplošník se dvěma plováky. Poháněn byl trojicí dvojhvězdicových osmnáctiválcových motorů Fiat A.80 RC.41 každý o výkonu 1 000 koní. Letoun mohl převážet 10 cestujících.

Zdroje :
www.giemmesesto.org
www.pilotfriend.com
https://en.wikipedia.org/wiki/CANT_Z.509
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_A.80
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-509-t69367#244135Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.509
Zdroje: www.giemmesesto.org
CANT Z.509 -


CANT Z.509 -


URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-509-t69367#244274Verze : 0