Název: Name: | Bristol Beaufort Mk.I | Bristol Beaufort Mk.I |
Originální název: Original Name: | Bristol Beaufort Mk.I | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.194R Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1015 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.10.1938 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5942 kg | 13100 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9630 kg | 21230 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17.63 m | 57ft 10in |
Délka: Length: | 13.49 m | 44ft 3in |
Výška: Height: | 3.78 m | 12ft 5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 46.73 m2 | 503 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Taurus II o výkonu 794 kW nebo Bristol Taurus III o výkonu 794 kW nebo Bristol Taurus VI o výkonu 794 kW nebo Bristol Taurus XII o výkonu 843 kW nebo Bristol Taurus XVI o výkonu 843 kW třílistá vrtule s konstantní rychlosti otáček de Havilland 5/19 | Bristol Taurus II, power 1065 hp, or Bristol Taurus III, power 1065 hp, or Bristol Taurus VI, power 1065 hp, or Bristol Taurus XII, power 1130 hp, or Bristol Taurus XVI, power 1130 hp three-blade constant-speed propeller de Havilland 5/19 |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2591 l | 570 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 436.9 1) km/h v 1981 m | 271.51) mph in 6500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 410.4 km/h v 1981 m | 255 mph in 6500 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6.1 m/s | 1200 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5029 m | 16500 ft |
Dolet: Range: | 2575 km | 1600 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,7mm kulomet Vickers K v přídi 1-2x 7,7mm kulomet Vickers K v křídlech 1-2x 7,7mm kulomet Vickers K ve vstupních dvířkách 1x 7,7mm kulomet Vickers K ve hřbetní věži Bristol B.IV Mk.I (2 kulomety v B.IV Mk.IE), nebo později 2x 7,7mm kulomet Browning Mk.II ve hřbetní věži Bristol B.1 Mk.V 1x 7,7mm kulomet Browning Mk.II v dálkově ovládané věžičce Frazer Nash F.N.54 pod přídí (pouze část strojů) 1x 18in torédo nebo 1x 748kg mina nebo 680 kg bomb | 2x .303 Vickers K machine gun in the nose 1-2x .303 Vickers K machine gun in the wings 1-2x .303 Vickers K machine gun in the entry hatch 1x .303 Vickers K machine gun in the Britsol B.IV Mk.I dorsal turret (2 guns in the B.IV Mk.IE turret), or later 2x .303 Browning Mk.II machine gun in the Bristol B.1 Mk.V dorsal turret 1x .303 Browning Mk.II machine gun in the remotely operated chin-mounted Frazer Nash F.N.54 turret (optional) Bomb load: 1x 18in torpedo, or 1x 1,650 lb mine, or 1,500 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 418.43 km/h s torpédem | 1) 260 mph with torpedo |
Zdroje: Sources: | Robertson, Bruce. Beaufort Special. Ian Allan, Shepperton 1976. ISBN 0-7110-0667-9. Buttler, Tony. Bristol Beaufort, Warpaint No.50. Hall Park Books, Luton 2000. Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5. |