Název: Name: | Avro 626 | Avro 626 |
Originální název: Original Name: | Avro 626 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.1939 A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester DD.MM.1938-DD.MM.1939 Oficinas Gerais de Material Aeronáutico, Alverca do Ribatejo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Avro: 185 Avro 626 4 Avro Prefect1) OGMA: 17 Avro 626 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1930 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8012) kg | 17652) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1247 kg | 2750 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10.36 m | 34 ft |
Délka: Length: | 8.08 m | 26 ft 6 in |
Výška: Height: | 2.92 m | 9 ft 7 in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27.87 m2 | 300 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Armstrong Siddeley Lynx IVC o výkonu 179 kW/243 k nebo Armstrong Siddeley Cheetah V o výkonu 294 kW/264 k dvoulistá kovová vrtule | Armstrong Siddeley Lynx IVC o výkonu 240 hp nebo Armstrong Siddeley Cheetah V o výkonu 260 hp two-bladed metal propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 141 l ~140 l pomocná nádrž | 31 Imp gal ~31 Imp gal auxiliary tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1803) km/h v ? m | 1123) mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 153 km/h v ? m | 95 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4.1 m/s | 800 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 45114) m | 148004) ft |
Dolet: Range: | 3865) km | 2405) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | možnost nést pohyblivý kulomet v zadním kokpitu | provision for flexible machine gun in the rear cockpit |
Uživatelské státy: User States: | ( | ( |
Poznámka: Note: | - úprava Avro 621 pro výcvik střelců, navigátorů atd. Dvoumístný, zadní kokpit používán pouze pro střelby. Možnost používat plováky. 1) novozélandské stroje se sice jmenovaly Avro Prefect jako jejich britské protějšky, šlo ale v podstatě o Avro 626 2) 912 lb 3) 193 km/h 4) 5121 m 5) 338 km 6) 10 strojů objednaných provincií Mandžusko bylo v roce 1931 po obsazení Mandžuska Japonci uskladněno v Šanghaji a pravděpodobně nikdy nedoručeno | - variant of Avro 621 for navigation, gunnery etc. training. Two-seater, third cockpit used for gunnery training only. Could serve as floatplane. 1) New Zealand machines were called Avro Prefect like those of the RAF, but actually were equivalent of Avro 626 2) 2010 lb 3) 120 mph 4) 16800 ft 5) 210 mi 6) 10 machines ordered by the Chinese province of Manchuria were in 1931 after Japanese occupation of Manchuria stored at Shanghai and probably never delivered |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. Grey, C. G., Brigman, L. Jane's All the World's Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938. Andersson, Lennart. A History of Chinese Aviation - Encyclopedia of Aircraft and Aviation in China until 1949. AHS of ROC, Taipei 2008. ISBN 978-957-28533-3-7. web.archive.org |