Název: Name: | Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp) | Aichi F1A1 10-Shi (1st prototype) |
Originální název: Original Name: | 一〇試水上観測機 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1936 1. prototyp / First prototype DD.09.1936 2. prototyp / Second prototype | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1400 kg | 3086 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2100 kg | 4630 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2380 kg | 5247 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 9,300 m | 30ft 6,13in |
Výška: Height: | 4,100 m | 9ft 6,01in |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,00 m2 | 301.39 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 75,00 kg/m2 | 15.36 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Hikari 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 603 kW (820 k), maximální výkon 603 kW (820 k) při 2 150 ot/min v h= 3 400 m a trvalý výkon 485 kW (660 k) při 1 950 ot/min v h= 3 500 m. Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 896 mm | Nakajima Hikari 1 nine-cylinder single-row air-cooled radial engine rated at 809 hp for take-off, maximum power output 809 hp at 2,150 rpm at 11,155 ft and continuous output 651 hp at 1,950 rpm at 11,483 ft, driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 9ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 394 km/h v 3500 m | 244.8 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 185 km/h v 3000 m | 115 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,45 min do 3000 m | 4,45 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9275 m | 30430 ft |
Dolet: Range: | 1450 km | 901 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,69 mm 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm | Two fixed forward-firing 0.303 Type 92 machine-guns and one flexible rearward-firing 0.303 Type 92 machine-gun |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 8,5 h Letoun byl méně úspěšným konkurentem vítěznému Mitsubishi F1M1 v soutěži o námořní pozorovací letoun. Oba stroje vznikly na základě technických specifikací 10-Shi | Endurance: 8 hours 30 minutes |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X www.geocities.co.jp archiv autora |