Pz.Kpfw. I Ausf. B

Panzerkampfwagen I Ausführung B
     
Název:
Name:
Pz.Kpfw. I Ausf. B Pz.Kpfw. I Ausf. B
Originální název:
Original Name:
Pz.Kpfw. I Ausf. B
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1937 Fried. Krupp Grusonwerk AG, Magdeburg /
DD.MM.1936-DD.MM.1937 Henschel & Sohn GmbH, Kassel /
DD.MM.1936-DD.MM.1937 Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Norimberk /
DD.MM.1936-DD.MM.1937 Daimler-Benz AG, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1936-DD.05.1937 ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
399

5a./LaS (253 ks):
Daimler-Benz - 30 (Fgst.Nr.10478-10537)
Henschel - 107 (Fgst.Nr.12501-12608)
M.A.N. - 66 (Fgst.Nr.16501-13566)
Krupp-Grussonwerk - 50 (Fgst.Nr.14501-14566)

6a./LaS (146 ks):
Daimler-Benz - 30 (Fgst.Nr.10538-10567)
Henschel - 48 (Fgst.Nr.12609-12656)
M.A.N. - 34 (Fgst.Nr.13567-13600)
Krupp-Grussonwerk - 34 (Fgst.Nr.14687-14720)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
5800 kg 12787 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4420 mm 14 ft 6 in
Délka korby:
Hull Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
2060 mm 6 ft 9 ⅛ in
Celková výška:
Overall Height:
1720 mm 5 ft 7 ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
295 mm 11 ⅝ in
Šířka pásu:
Track Width:
280 mm 11 in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,05 MPa 7.25 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo - 8-13 mm
boky - 13-14,5 mm
zadok - 13 mm
strop - 8 mm
dno - 5 mm


Veža:
štít - 15 mm
čelo - 14 mm
boky a zadok - 13 mm
strop - 8 mm
Hull:
front - 8-13 mm
sides - 13-14,5 mm
rear - 13 mm
top - 8 mm
belly - 5 mm


Turret:
mantlet - 15 mm
front - 14 mm
sides & rear - 13 mm
top - 8 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach NL 38 Tr (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 3.8 litra) Maybach NL 38 Tr (6 cyl., water cooled, gasoline, 3.8 liter)
Výkon:
Power:
73,5 kW při 3000 ot/min 98.6 bhp at 3000 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
ZF F.G.31 (5+R) ZF F.G.31 (5+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
40 km/h 25 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h 9 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
170 km 106 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
115 km 71 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,4 m 55 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,37 m 15 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,6 m 24 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
2x guľomet M.G.13k kalibru 7,92 mm 2x machine gun M.G.13k cal. 7,92 mm
Vedlejší:
Secondary:
- -
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 67/280/90 (100 článkov v jednom páse)
Tracks:
Kgs 67/280/90 (100 links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen I "Kleintraktor to Ausf.B", Panzer Tracts No.1-1, rok vydania 2002, ISBN: 0-9708407-6-4
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen I "Kl.Pz.Bef.Wg. to VK 18.01", Panzer tracts No.1-2, rok vydania 2002, ISBN: 0-9708407-8-0
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Production from 1933 to 1945, Panzer Tracts no.23, rok vydania 2011, bez ISBN
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-I-Ausf-B-t6386#453946 Verze : 0
Barjatinskij, M.: Tanki vermachta, Askoľd, 1993, ISBN 5-86579-002-1 (Барятинский, М.: Танки вермахта, Аскольд 1993)

Pz.Kpfw. I Ausf. B - Pz.Kpfw. I Ausf.B. - trojpohľadový výkres

Pz.Kpfw. I Ausf.B. - trojpohľadový výkres
Pz.Kpfw. I Ausf. B - Pz.Kpfw. I Ausf.B. (Pz.Abt.z.b. V.40), Kodaň, Dánsko, apríl 1940

Pz.Kpfw. I Ausf.B. (Pz.Abt.z.b. V.40), Kodaň, Dánsko, apríl 1940
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-I-Ausf-B-t6386#621754 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více