Typ: Type: | Mi-17 | |
Výrobce: Producer: | Kazaňský vrtulníkový závod | |
Datum výroby: Date of Production: | 28.02.1987 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 108M29 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.03.1987-04.04.2007 0830 04.04.2007-DD.MM.RRRR 572 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | DD.MM.RRRR neznámý | DD.MM.RRRR unknown |
Poznámka: Note: | V lednu 1999 ve stavu Leteckého zkušebního odboru vzdušných sil AČR, generální oprava a opatření stroje novým standardem ochranných zbarvení. Společnost Bartlack Chemic z Plzně připravila následující odstíny vycházející z palety matových Federal Standard Colors 595. Spodní šedá FS 36 375, střední šedá FS 36 270, tmavě šedá 36 118 a zelená FS 34 096. Za výfukovými rourami byla použita antracitová šedá RAL 7016 a vnitřní prostory konstrukce byly nastříkané barvou nesoucí název modř pastelová s ČSN 4265. Výsostné označení u Mi-17 zůstalo na svých původních místech a vnější průměr znaků byl 470 mm s bílým lemováním. Trupové číslo bylo svým umístěním totožné jako v původní povrchové úpravě, ale bylo použito jiného typu písma. Navíc se toto číslo objevilo i pod přídí stroje nalevo ve zmenšené podobě. Barva čísel byla v provedení spodní šedé. Výstražné popisky a symboly byly nastříkané na povrch stroje v českém jazyce a splňovala specifikaci západních norem IS0. Celému novému nástřiku se vymykaly teleskopické tlumiče podvozkových noh, které byly v původní světle šedé a lesklé barvě a disky kol, na kterých zůstala původní ruská zelená. Ve dnech 2.-3.9.2000 se stroj účastnil na VII. CIAF v Hradci Králové. Zařazen byl ve stavu 33. základny vrtulníkového letectva. Darován afghánské armádě usnesením Vlády ČR č. 337 ze dne 4. dubna 2007. Nyní evidenční číslo 572. | In January 1999, in the state of the Air Testing Department of the Air Force of the Czech Armed Forces, overhaul and provision of the machine with a new standard of protective colors. Bartlack Chemic from Pilsen prepared the following shades based on the range of matte Federal Standard Colors 595. Bottom gray FS 36 375, medium gray FS 36 270, dark gray 36 118 and green FS 34 096. Anthracite gray RAL 7016 was used behind the exhaust pipes and inner gray the premises of the structure were sprayed with paint bearing the name blue pastel with ČSN 4265. The sovereign designation of the Mi-17 remained in its original places and the outer diameter of the characters was 470 mm with white edging. The hull number was the same location as in the original finish, but a different font was used. In addition, this number also appeared under the bow of the machine on the left in a reduced form. The color of the numbers was in the lower gray. Warning labels and symbols were sprayed on the surface of the machine in the Czech language and met the specifications of Western IS0 standards. The whole new spraying was out of the telescopic shock absorbers of the chassis legs, which were in the original light gray and shiny color, and the wheel discs, on which the original Russian green remained. On September 2-3, 2000, the machine participated in the VII. CIAF in Hradec Králové. He was included in the status of the 33rd Helicopter Base. Donated to the Afghan army [url=https: //kormoran.vlada.cz? Open & 2007 & 04-04] by Government Resolution No. 337 of 4 April 2007 [/ url]. Now registration number 572. |
Zdroje: Sources: | Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5. Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5. Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9. Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2. ruslet.webnode.cz russianplanes.net |