Název: Name: | Nakadžima Ki-44-IIb Ócú | |
Originální název: Original Name: | キ44-II乙 二型乙式単座戦闘機“钟馗″鍾馗 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.11.1942-DD.03.1944 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta / | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1942-DD.03.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 785 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2103 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2764 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2993 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,448 m | |
Délka: Length: | 8,975 m | |
Výška: Height: | 3,248 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 184,27 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-109 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 118 kW (1 520 k) při 2 600 ot/min, 1 059 kW (1 440 k) při 2 600 ot/min v h= 2 150 m a 971 kW (1 320 k) v h= 5 200 m při 2 600 ot/min. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 485 l + 2x 130 l v přídavných nádržích pod křídly. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 605 km/h v 5200 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 4000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,25 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11250 m | |
Dolet: Range: | 920 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1690 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem, po 200 nábojích a 2x pevný kanón Ho-301 ráže 40,0 mm v křídlech, po 10 granátech Pumový náklad: 2x 30-100 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 二型乙式単座戦闘機 - Armádní stíhací letoun Typ 2 Model 2B 鍾馗 - Šoki - Démon (Zabíječ démónů) Spojenecké kódové jméno: Todžo | |
Zdroje: Sources: | Famous Airpalnes Of The World, Army Type 2 Fighter "Shoki", No. 16, 1989 5, Bunrin-Do Co., Ltd., Nakano, Nakano-ku, Tokyo, Japan. René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X John F. Brindley, Nakajima Ki-44 Shoki ('Tojo'), Aircraft in Profile, No. 255., Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1973, No ISBN. Jaroslav Schmid, Stíhací a bombardovací letadla Japonska, díl 2., Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 2000, ISBN 80-7238077-x L+K, 13, 14, 15, 16 a 17/1998 Monografie Nakajima Ki-44 Shoki (Tojo), Jiří Hornát L+K 4/1990, Letadla 39-45, Václav Němeček, Nakajima Ki-44 Tojo www.ne.jp www.xs4all.nl http://www.militarium.net/lotnictwo/ki44.php http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki44.html http://www.search.com/reference/Nakajima_Ki-44 http://www.arikah.net/encyclopedia/Nakajima_Ki-44 www.csd.uwo.ca www.lemairesoft.happyhost.org archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-44-IIb-Soki-Tojo-t25639#97173Verze : 0
Vláďa
MOD
Poslední dobou v mnoha pramenech dochází upřesnění technických dat různých typů japonských letadel, to je jistě dobré, ale občas jsou tyto informace a upřesnění, řeknu-li to mírně - matoucí.
To i případ Toja. Dříve se ve všech dostupných pramenech uvádělo, že 40 mm kanon Ho-301 v každém křídle a dva kulomety Ho-103 (12,7 mm) to byl jasný znak pro Ki-44-IIc Hei. Současná literatura (beru pouze renomované autory) zase uvádí pro verzi Ki-44-IIc Hei výzbroj čtyř kulometů Ho-103 a verze Ki-44-IIb Ocú měla křídla (univerzální?), do kterých se vešly Ho-103, Ho-5 (20 mm) nebo Ho-301. V případě montáže kanónů Ho-301, každý s deseti beznábojnicovými granáty, je tu otázka další výzbroje, podle mně musela být, 10 nábojů vystřelíte snadno za pár vteřin (kadence byla 420 ran/min) a co potom, když vás napadne stíhač? Další otázka je zaměření (Hurricane Mk.IID zaměřoval své čtyřicítky pomocí dvou kulometů ráže 7,7 mm, když dopadaly střely na cíl, tak pilot odpálil kanóny). V nových pramenech se dočtete, že kulomet Ho-103 nad motorem asi ani nebyl, protože měl velmi malou kadenci, to díky střelbě okruhem vrtule (synchronizaci), ale klasické Tojo Ocu mělo 2x Ho-103 nad motorem a dva v křídlech, náboje 200/250. Ki-44-IIa Kó nad motorem měla 2x kulomet typu 89 ráže 7,7 mm a 500 nábojů na zbraň (v křídlech Ho-103). Můj osobní názor je, že při použití kanónů Ho-301 byly nad motorem právě dva ráže 7,7 mm.
Na závěr ještě zajímavost střely 40mm kanónu byly beznábojnicové (po výstřelu v nábojové komoře nic nezůstalo), byly to vlastně reaktivní granáty.
To i případ Toja. Dříve se ve všech dostupných pramenech uvádělo, že 40 mm kanon Ho-301 v každém křídle a dva kulomety Ho-103 (12,7 mm) to byl jasný znak pro Ki-44-IIc Hei. Současná literatura (beru pouze renomované autory) zase uvádí pro verzi Ki-44-IIc Hei výzbroj čtyř kulometů Ho-103 a verze Ki-44-IIb Ocú měla křídla (univerzální?), do kterých se vešly Ho-103, Ho-5 (20 mm) nebo Ho-301. V případě montáže kanónů Ho-301, každý s deseti beznábojnicovými granáty, je tu otázka další výzbroje, podle mně musela být, 10 nábojů vystřelíte snadno za pár vteřin (kadence byla 420 ran/min) a co potom, když vás napadne stíhač? Další otázka je zaměření (Hurricane Mk.IID zaměřoval své čtyřicítky pomocí dvou kulometů ráže 7,7 mm, když dopadaly střely na cíl, tak pilot odpálil kanóny). V nových pramenech se dočtete, že kulomet Ho-103 nad motorem asi ani nebyl, protože měl velmi malou kadenci, to díky střelbě okruhem vrtule (synchronizaci), ale klasické Tojo Ocu mělo 2x Ho-103 nad motorem a dva v křídlech, náboje 200/250. Ki-44-IIa Kó nad motorem měla 2x kulomet typu 89 ráže 7,7 mm a 500 nábojů na zbraň (v křídlech Ho-103). Můj osobní názor je, že při použití kanónů Ho-301 byly nad motorem právě dva ráže 7,7 mm.
Na závěr ještě zajímavost střely 40mm kanónu byly beznábojnicové (po výstřelu v nábojové komoře nic nezůstalo), byly to vlastně reaktivní granáty.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-44-IIb-Soki-Tojo-t25639#97643Verze : 0
Vláďa
MOD
Letecký kanón Ho-301
ráže: 40 mm
délka: 1480 mm
hmotnost: 49,00 kg
kadence: 450 výstřelů / min
úsťová rychlost: 240 m/s
účinný dostřel: 150-200 m
střelivo: beznábojnicové trhavé
ráže: 40 mm
délka: 1480 mm
hmotnost: 49,00 kg
kadence: 450 výstřelů / min
úsťová rychlost: 240 m/s
účinný dostřel: 150-200 m
střelivo: beznábojnicové trhavé
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-44-IIb-Soki-Tojo-t25639#102947Verze : 0
Vláďa
MOD
Pohled na konstrukci granátu pro kanón Ho-301.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-44-IIb-Soki-Tojo-t25639#102948Verze : 0
Vláďa
MOD
Zajímavá fotografie Nakajimi Ki-44-II z letecké školy v Akeno.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-44-IIb-Soki-Tojo-t25639#106548Verze : 0
Vláďa
MOD
Zde je na fotografii mírně upravená Ki-44 (bez křídelních zbraní), v této podobě sloužila Toja k taranům na Bí-sany (B-29).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-44-IIb-Soki-Tojo-t25639#107058Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.