Název: Name: | Nakadžima G10N1 Fugaku | Nakajima G10N1 Fugaku |
Originální název: Original Name: | 陆上攻击机「富嶽」 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | Nakajima Aircraft Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Pouze projekt / only a project | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 7 -8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 33800 kg | 74516 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 42200 kg | 93035 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 70000 kg | 154324 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 62,970 m | 206ft 7,13in |
Délka: Length: | 39,980 m | 131ft 2in |
Výška: Height: | 8,770 m | 28ft 9,27in |
Plocha křídla: Wing Area: | 330,00 m2 | 3552.09 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 127,273 kg/m2 | 26.07 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 6 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK11A (Ha-46-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 839 kW (2 500 k). Vrtule čtyřlisté vrtule automaticky stavitelné o průměru 4 800 mm | Nakajima NK11A (Ha-46-11) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial radial engine rated at 2,466 hp for take-off, driving a four-blade constant-speed propellers of the diameter 16 ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 779 km/h v 5000 m | 484 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15000 m | 49213 ft |
Dolet: Range: | 16500 km | 10252.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 19400 km | 12054.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pohyblivý kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm Pumový náklad: dle doletu 5 000 - 20 000 kg | Four flexible 0.79 inchType 99 Model 2 cannons. Bomb load: 11,023 to 44,092 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 陆上攻击机「富嶽」 - Námořní těžký bombardér Fugaku 富嶽 - Fugaku - Hora Fudži Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno - Všechny výkony jsou pouze vypočtené. - Projekt bombadéru, který měl bombardovat USA a potom pokračovat do Německa, kde měl doplnit palivo a bomby a znovu USA bombardovat během zpáteční cesty do Japonska. - Druhá varianta útoku počítala s návratem do Japonska i za cenu sníženého pumového nákladu. - Práce na projektu byly ukončeny v době obsazení Marianských ostrovů. - V této době byly vyrobeny pouze některé drobné díly, se stavbou samotnou se počítalo v obrovské výrobní hale, která se začala stavět. | 陆上攻击机「富嶽」 - Navy heavy bomber Fugaku 富嶽 - Fugaku - "Mount Fuji" Allied Code Name: None - All performances are only calculated The Nakajima G10N Fugaku, was a planned Japanese ultra-long-range heavy bomber designed during World War II. It was conceived as a method for mounting aerial attacks from Japan against industrial targets along America's West Coast. Japan's worsening war situation resulted in the project's cancelation in 1944 and no prototype was ever built. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Krzysztof Zalewski, Japońskie bombowce strategiczne, "Lotnictwo", nr specjalny 5 (2008), s. 40-51, ISSN 1732-5323. www.j-aircraft.org www.warbirds.jp http://www.combinedfleet.com/ijna/g10n.htm archiv autora |