Název: Name: | Micubiši 1MF3B | Mitsubishi 1MF3B |
Originální název: Original Name: | 「1MF3B」 | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1928 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | neznámý počet / unknown | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 772 kg | 1702 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1135 kg | 2502 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1290 kg | 2844 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,840 m | 29ft |
Délka: Length: | 6,880 m | 22ft 7in |
Výška: Height: | 2,950 m | 9ft 8,15in |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,89 m2 | 310.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 39,29 kg/m2 | 8.05 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši Hi (Hispano Suiza 8F), kapalinou chlazený řadový omiválec o vzletovém výkonu 221 kW (300 k) Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 662 mm | Mitsubishi Hi (Hispano Suiza 8F), eight-cylinder water-cooled Vee engine at 296 hp for take-off, driving a two-bladed wooden fixed-pitch propeller of the diam. 8 ft 8 in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 225 l | 56 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 226 km/h v 2100 m | 140 mph in 6890 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 192 km/h v 1500 m | 119.3 mph in 4921 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,2 m/s | 1417.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,6 min do 2000 m | 4,6 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | 19685 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,69 mm nad motorem. Pumový náklad: 2x 40 kg bomba. | Two fixed forward-firing 0.303 Vickers machine-guns in the upper fuselage decking. Bomb load: Up to 176 lbs bombs (two 88 lb bombs) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 2,50 h - Palubní stíhač Type 10-2 byl upraven pro bombardovací úkoly - Za typové označení bylo přidáno písmeno B (bomber) | Endurance: 2 hours 30 minutes |
Zdroje: Sources: | Robert Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft, Shuppan-Kyodo 1981 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.j-aircraft.com/drawings/johan/1mf.htm www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf.html http://smmlonline.com/articles/hosho/hosho.html http://www.j-aircraft.com/drawings/johan/1mf.htm archiv autora |