Název: Name: | IMAM Ro.37bis | |
Originální název: Original Name: | IMAM Ro.37bis | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1935-DD.03.1939 SA Industrie Aeronautiche Romeo, Napoli / DD.07.1936-DD.05.1939 SA Avio Industrie Stabiensi - Catello Coppola, Castellammare di Stabia / DD.04.1937-DD.06.1937 Aeroplani Caproni SA, Milano / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1935-DD.05.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 325-332 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1595 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2420 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,080 m | |
Délka: Length: | 8,560 m | |
Výška: Height: | 3,150 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,35 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 77,19 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Piaggio P.IX RC.40, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 418 kW (560 k). Vrtule trojlistá kovová | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 724 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 330 km/h v 4500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 155 km/h v m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,5 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7200 m | |
Dolet: Range: | 1120 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm nad motorem s 500 náboji pro každý a 1x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm Pumy: do hmotnosti 180 kg (2x 36 kg nebo 12x 15 kg nebo 72x 2 kg). | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Užití letounu: Dvoumístný stíhací, lehký bombardér, letoun přímé podpory, průzkumný, pozorovací, spojovací a sanitní. | |
Zdroje: Sources: | Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936 - 1945, Warszawa, 1999, ISBN 83-86776-49-8 worldatwar.net http://comandosupremo.com/ro37.html http://http.www.airwar.ru/enc/spyww2/ro37.html www.aviastar.org http://it.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.37 http://www.www.airwar.ru/enc_e/spyww2/ro37.html upload.wikimedia.org - fotografie archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-37bis-t30515#384823Verze : 0
Vláďa
MOD
Stručná historie:
IMAM Ro.37bis byl další vývojovou verzí typu Ro.37, původní řadový motor byl zaměněn za motor hvězdicový, který sice měl vyšší aerodynamický odpor, ale díky jeho vyššímu výkonu byly nakonec i výkony této verze mírně vyšší. Zjednodušila se také údržba letounu a snížila se zranitelnost letounu.
Dodávky započaly počátkem roku 1936, to znamenalo, že letouny Ro.37bis již přišly pozdě, aby zasáhly do bojů v Etiopii, ale od října 1936 bojovaly ve Španělské občanské válce. Již na tomto bojišti se projevila nutnost stíhacího doprovodu, pokud měl letoun plnit bombardovací či bitevní úkoly, což platilo zejména při střetu se sovětskými stíhačkami I-15 a I-16. Ro.37 obou verzí zasáhly především do bojů v okolí Madridu, zde bojovaly až do poloviny roku 1937, později tyto italské letouny přecházely od plnění bitevních úkolů k průzkumným letům, to pod vlivem značných ztrát.
V okamžiku vstupu Itálie do druhé světové války měla Regia Aeronautica ve stavu poměrně dost velký počet těchto letadel, tato operovala ze základen v Albánii, odkud poskytovala podporu italským pozemním jednotkám při útocích na okolní státy. Kromě toho letouny sloužily v severní Africe, kde plnily průzkumné úkoly, později byly staženy od prvoliniových jednotek, ale neznamenalo to, že byly zcela vyřazeny, byly používány dále k plnění pomocných úkolů, tzn. spojovací a kurýrní lety a převozy raněných vojáků. Konec jejich služby přišel s kapitulací Itálie, po kapitulaci byly již definitivně vyřazeny.
Použité prameny:
Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936 - 1945, Warszawa, 1999, ISBN 83-86776-49-8
http://http.www.airwar.ru/enc/spyww2/ro37.html
http://it.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.37
http://www.www.airwar.ru/enc_e/spyww2/ro37.html
archiv autora
IMAM Ro.37bis byl další vývojovou verzí typu Ro.37, původní řadový motor byl zaměněn za motor hvězdicový, který sice měl vyšší aerodynamický odpor, ale díky jeho vyššímu výkonu byly nakonec i výkony této verze mírně vyšší. Zjednodušila se také údržba letounu a snížila se zranitelnost letounu.
Dodávky započaly počátkem roku 1936, to znamenalo, že letouny Ro.37bis již přišly pozdě, aby zasáhly do bojů v Etiopii, ale od října 1936 bojovaly ve Španělské občanské válce. Již na tomto bojišti se projevila nutnost stíhacího doprovodu, pokud měl letoun plnit bombardovací či bitevní úkoly, což platilo zejména při střetu se sovětskými stíhačkami I-15 a I-16. Ro.37 obou verzí zasáhly především do bojů v okolí Madridu, zde bojovaly až do poloviny roku 1937, později tyto italské letouny přecházely od plnění bitevních úkolů k průzkumným letům, to pod vlivem značných ztrát.
V okamžiku vstupu Itálie do druhé světové války měla Regia Aeronautica ve stavu poměrně dost velký počet těchto letadel, tato operovala ze základen v Albánii, odkud poskytovala podporu italským pozemním jednotkám při útocích na okolní státy. Kromě toho letouny sloužily v severní Africe, kde plnily průzkumné úkoly, později byly staženy od prvoliniových jednotek, ale neznamenalo to, že byly zcela vyřazeny, byly používány dále k plnění pomocných úkolů, tzn. spojovací a kurýrní lety a převozy raněných vojáků. Konec jejich služby přišel s kapitulací Itálie, po kapitulaci byly již definitivně vyřazeny.
Použité prameny:
Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936 - 1945, Warszawa, 1999, ISBN 83-86776-49-8
http://http.www.airwar.ru/enc/spyww2/ro37.html
http://it.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.37
http://www.www.airwar.ru/enc_e/spyww2/ro37.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-37bis-t30515#384824Verze : 0
Vláďa
MOD
Schéma letounu IMAM Ro.37bis
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ro37.html
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ro37.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-37bis-t30515#345666Verze : 0
IMAM Ro.37bis
http://it.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.37
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://it.wikipedia.org/wiki/IMAM_Ro.37
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-37bis-t30515#208500Verze : 0
Michal Rak
MOD
IMAM Ro.37bis
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ro37.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/IMAM-Ro-37bis-t30515#345663Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.