Main Menu
User Menu

Fiat CR.1

     
Název:
Name:
Fiat CR.1
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.1925 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
DD.MM.1925-DD.MM.1926 SA Officine Ferroviarie Meridionali, Napoli /
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Società Idrovolanti Alta Italia Savoia, Sesto Calende /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
249
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1923
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
839 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1155 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,950 m
Délka:
Length:
6,240 m
Výška:
Height:
2,400 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
48,43 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta-Fraschini Asso, řadový kapalinou chlazený osmiválec o výkonu 239 kW (320 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
270 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
243 km/h v 1800 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,22 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,25 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7450 m
Dolet:
Range:
650 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,69 mm nad motorem
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Tento letoun byl prvním z dlouhé řady stíhaček konstruktéra Celestina Rosatelliho.
První dva prototypy se od sebe odlišovaly tvarem směrovky. Konstrukční zajímovostí bylo, že se jednalo o jedenapůlplošník, kde horní křídlo mělo menší rozpští než spodní. Mezikřídelní výztuhy měly tvar písmene W. Konstrokce byla celodřevěná. První prototypy byly označeny dle právě zavedeného číslování, tedy MM.1 a MM.2.
Tento typ nebyl nikdy bojově nasazen.

Letová vytrvalost: 2,58 h
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_C.R.1
https://www.aviastar.org/air/italy/fiat_cr-1.php
https://www.airwar.ru/enc/fww1/cr1.html
archiv autora

Fiat CR.1 -


Fiat CR.1 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-1-t107859#383585Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-1-t107859#383585Version : 0
MOD