Název: Name: | CASA C-212-100 Aviocar | CASA C-212-100 Aviocar |
Originální název: Original Name: | CASA C-212-100 Aviocar | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | utility aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1971-DD.MM.1980 Construcciones Aeronauticas SA, Getafe DD.MM.1976-DD.MM.1980 PT Industri Pesawat Terbang Nurtanio, Bandung | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1971-DD.MM.1980 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 135 CASA 29 Nurtanio | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.03.1971 | |
Osádka: Crew: | 2 + 16 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | STOL - zkrácený vzlet a přistání | STOL - short take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3700 kg | 8157 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6300 kg | 13889 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 19,00 m | 62ft 4,02in |
Délka: Length: | 15,20 m | 49ft 10,42in |
Výška: Height: | 6,30 m | 20ft 8,03in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,00 m2 | 430.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbovrtulový | turboprop |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | AiResearch TPE331-5-251C o výkonu 579 kW čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Hartzell | AiResearch TPE331-5-251C, power 776 shp four-bladed constant-speed propeller Hartzell |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2100 l | 462 Imp gal / 555 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 3591) km/h v 3660 m | 223.1 1) mph in 12008 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 315 km/h v 3660 m | 195.7 mph in 12008 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9.1 m/s | 1800 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8140 m | 26706 ft |
Dolet: Range: | 480 km | 298.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1760 km | 1093.6 mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | ? | ? |
Poznámka: Note: | 1) maximální cestovní; max. rychlost 370 km/h - původní označení C.212-5, později C-212-5 Series 100 nebo C-212-100 Subvarianty: - C-212A (T.12B) - vojenská transportní varianta, 140 ks (55 Španělsko, 48 Indonésie, 19 Portugalsko, 3 Jordánsko, 10 Chile a 5 Nikaragua) - C-212AV (T.12C) - vojenská VIP dopravní varianta, 6 ks (5 Španělé, 1 Jordánsko) - C-212B (TR.12A) - předsériové stroje upravené pro letecké snímkování pro španělské letectvo, 6 ks -- TR.12D - stroje upravené pro výcvik elektronického boje, 3 ks - C-212C - civilní transportní - C-212E (TE.12B) - pro navigační výcvik, 6 ks (5 Španělsko, 1 Portugalsko) -- D.3A - dva stroje upravené pro SAR - NC-212 - vyrobeny firmou Nurtanio | 1) maximum cruise speed; max speed 230 mph - original designation C.212-5, later C-212-5 Series 100 or C-212-100 Subvariants: - C-212A (T.12B) - military transport, 140 pcs (55 Spain, 48 Indonesia, 19 Portugal, 3 Jordan, 10 Chile, 5 Nicaragua) - C-212AV (T.12C) - military VIP transport, 6 pcs (5 Spain, 1 Jordan) - C-212B (TR.12A) - preseries for Spain, equipped for aerial mapping, 6 pcs -- TR.12D - conveted for electronic warfare training, 3 pcs - C-212C - civilian transport - C-212E (TE.12B) -for navigational training, 6 pcs (5 Spain, 1 Portugal) -- D.3A - two machines converted for SAR - NC-212 - Nurtanio production |
Zdroje: Sources: | Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76. Macdonald and Jane's, London 1975. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1980-81. Jane's Publishing Company, London 1980. ISBN 0-7106-0705-9. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1981-82. Jane's Publishing Company, London 1981. ISBN 0-7106-0729-6. http://www.airvectors.net/avc212.html |