Main Menu
User Menu

Aviatik (Berg) 30.22

Aviatik 30.22

     
Název:
Name:
Aviatik 30.22
Originální název:
Original Name:
Aviatik 30.22
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1917 Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
25.04.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
681,5 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
801,5 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,50 m
Délka:
Length:
6,98 m
Výška:
Height:
2,45 m
Plocha křídla:
Wing Area:
19,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
199 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
26 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
ZAHÁLKA, Jan, Aviatik D.I & D.II, JaPo, 2002
GROSZ, Peter, Aviatik D.I: Windsock Datafile 45, Albatros Productions Ltd., 1994, ISBN 0 948414 60 X
Hornát, Jiří. Aviatik (Berg) D.II série 39 a 339, L+K 1996/06.
URL CZ: https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-30-22-t60808#218984Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Aviatik-30-22-t60808#218984Version : 0
Fotografie převzata ze serveru avia.russian.ee.
Aviatik (Berg) 30.22 -


URL CZ: https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-30-22-t60808#218985Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Aviatik-30-22-t60808#218985Version : 0
Popis

Prototyp stíhacího dvouplošníku o nestejném rozpětí křídel. Křídla nebyla opatřena drátěnými výztuhami. Horní křídlo bylo podepřeno dvěma diagonálními vzpěrami, spodní křídlo bylo konstruováno jako samonosné. Řešení bez drátěných výztuh dovolovalo dosáhnout rychlosti až 199 km/h což byla v té době (polovina roku 1917) nejvyšší rychlost dosažená rakousko-uherskými letouny.
Prototyp vznikl na základě modifikace prototypu Aviatik 30.21. K prvním zátěžovým zkouškám byl dodán do Aspern 26. února ještě pod označení 30.23. které bylo v březnu změněno na 30.22. Konstrukční řešení křídla však 13. března nevyhovělo náročným zkouškám. Konstrukce byla zesílena a podmínky zkoušek úspěšně splnila 23. dubna 1917.
První let se uskutečnil 25. dubna 1917 a stroj pilotoval feldwebel Franz Tordik. Citlivost řízení byla lepší než u prototypu 30.19, ale docházelo k viditelnému ohýbání spodního křídla. Letoun byl vrácen do továrny k provedení úprav, které by tomuto jevu zabránily.
Na základě prototypu 30.22 byly vyráběny letouny Aviatik D.II série 39.


Použité prameny:
[1] ZAHÁLKA, Jan, Aviatik D.I & D.II, JaPo, 2002
[2] GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
URL CZ: https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-30-22-t60808#218986Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Aviatik-30-22-t60808#218986Version : 0