Název: Name: | Aiči E12A 12-Ši | Aichi E12A1 12-Shi |
Originální název: Original Name: | 海军型12 -施实验二水侦察机爱知 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1938-DD.01.1939 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1938-DD.01.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1938 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2100 kg | 4630 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2850 kg | 6283 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | 42ft 7,81in |
Délka: Length: | 10,440 m | 34ft 3,01in |
Výška: Height: | 3,450 m | 11ft 3,83in |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,85 m2 | 332.07 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 92,53 kg/m2 | 18.95 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši Zuisei, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 640 kW (870 k). Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm | Mitsubishi Zuisei fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial rated at 858 hp for take-off, driving a two-blade metal variable-pitch propeller of the diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 362 km/h v 3800 m | 225 mph in 12467 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 278 km/h v ? m | 172.7 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,0 m/s | 1968.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,0 min do 3000 m | 5,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8150 m | 26739 ft |
Dolet: Range: | 1065 km | 661.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Typ 92 ráže 7,7 mm a 1x pohyblivý kulomet Typ 92 ráže 7,7 mm na konci kabiny. Pumový náklad: do hmotnosti 120 kg (2x 30 kg nebo 2x 60 kg). | Two fixed forward-firing 0.303 Type 92 machine-guns and one flexible rear-firing 0.303 Type 92 machine-gun. Bomb load: Up to 264 lbs bombs (two 66 lbs or two 132 lbs bombs). |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 海军型12 -施实验二水侦察机爱知 - Námořní experimentální průzkumný plovákový letoun Ajči 12-Ši | 海军型12 -施实验二水侦察机爱知 - Aichi Experimental 12-Shi Two-seat Reconnaissance Seaplane The Aichi E12A was a two-seat twin-float reconnaissance floatplane designed in response to a Japanese Navy 12-Shi specification issued in 1937 for an aircraft to replace the Kawanishi E7K2 three-seat reconnaissance seaplane. The specification was issued to Aichi, Kawanishi and Nakajima, but before the completion building of prototypes Koku Hombu Kaigun changed its requirements and issued new specifications, which called for three-seat version. Only Aichi decided to develop both aircraft, producing prototypes of both the E12A1 and E13A1. |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X L+K 8/2008, str.26, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Aichi E12A1 http://www.aviastar.org/air/japan/aichi_e12a.php www.lemairesoft.freehyperspace.com www.historyofwar.org archiv autora |