MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
Rozpočet valka.cz 2023 : 120.000,- Kč Příjmy k 1.1.2023 : 28.009,- Kč
♡ Chci přispět
♡ Chci přispět
0307 | 1964 | 5.4.1967 | s | Havárie dne 5. 4. 1967 v Pardubicích. Pilot Juraj Šouc z Aera Vodochody. Nouzové přistání bez podvozku po úplném spotřebování paliva. Šlo o pokus o rekord v dynamickém dostupu. Letoun byl zrušen, ale havárie není vedena ve statisti- kách voj. letectva. | |
0308 | 6/1964 | 29.5.1989 | -11/85 8. slp 11/85-5/89 9. slp | s | 29. 5. 1989 letoun zrušen u 9. slp v Bechyni. Předán do LM Kbely. |
0309 | 7/1964 | 8.2.1990 | 1. slp? -2/90 8. slp | s | Po zrušení 8. 2. 1990 předán do LM Kbely. V současnosti prav. Air Park Zruč. |
0310 | 7/1964 | 25.5.1990 | -11/85 8. slp 11/85-5/90 9. slp | Drak po zrušení předán 1990 do Aeroklubu Soběslav. Poté prodej do Rakouska. | |
0401 | 7/1964 | 8.2.1990 | -11/85 8. slp 11/85-5/89 9. slp 5/89-2/90 8. slp | s | Zrušen k 8. 2. 1990 u 8. slp v Brně. |
0402 | 7/1964 | 8.2.1990 | 1. slp? 8. slp | s | Zrušen k 8. 2. 1990 u VLU Prešov. |
0403 | 7/1964 | 18.12.1989 | 1. slp -11/85 8. slp 11/85-12/89 9. slp | s | 18. 12. 1989 přelet od 9. slp do Přerova. Letoun prodán JZD Slušovice, umístěn u motorestu Všenina u Slušovic. Prodán do Holandska, Zorgvlied. |
0404 | 7/1964 | 12.12.1989 | 1. slp -11/85 8. slp 11/85-12/89 9. slp | s | 12. 12. 1989 přelet od 9. slp do Přerova. Letoun prodán JZD Slušovice, umístěn u motorestu Všenina u Slušovic. Prodán do Holandska. Nyní v Zelhemu. |
0405 | 1964 | 23.6.1967 | 64-3/67 1. slp | s | Havárie dne 23. 6. 1967 u 1. slp v Českých Budě- jovicích. Pilot mjr. Milan Průdek. |
0807 | 2/1965 | 18.1.1989 | 2/65- 11. slp 8. slp | s | Zrušen k 18. 1. 1989. |
0809 | 2/1965 | 8.2.1990 | 8. slp | s | Zrušen 8. 2. 1990 v Českých Budějovicích. |
0810 | 2/1965 | 17.8.1989 | 2/65- 11. slp 8. slp | s | Zrušen k 17. 8. 1989. Sešrotován v Prešově 1-2/1991. |
0812 | 12/1964 | 11/1989 (25.5.1990) | -11/85 8. slp 11/85-11/89 9. slp | s | Dvě různá data zrušení u 9. slp. Poté předán Aeroklubu Soběslav. Odtud prodej dále do Holandska, kde je dnes v Terborgu. |
0912 | 11/1964 | 1991 | 8. slp | s | Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. Zde zlikvidován 12/1992. |
1212 | 4/1965 | 1991 | 1. slp -11/85 8. slp 11/85-5/89 9. slp 5/89-91 8. slp | s | Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. Odtud 1993 do LM Vyškov. |
1213 | 4/1965 | 1991 | 1. slp -11/85 8. slp 11/85-5/89 9. slp 5/89-91 8. slp | s | Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. Zde zlikvidován 3/1993. |
1214 | 4/1965 | 1991 | 1. slp 8. slp | s | Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. Zde zlikvidován 3/1993. |
1215 | 4/1965 | 24.5.1989 | 1. slp 8. slp | s | 1992-93 jako učební pomůcka ve VLU Prešov. 10/1994 v Košicích, nyní muzeum v Trenčíně. |
1301 | 4/1965 | 8.2.1990 | 1. slp? 8. slp | s | Zrušen 8. 2. 1990 v Českých Budějovicích. |
1302 | 4/1965 | 8.2.1990 | 4/65- 11. slp 8. slp | s | Zrušen 8. 2. 1990 ve VLU Prešov. Tamtéž zlikvidován 4-5/1990. |
1303 | 4/1965 | 1991 | 4/65- 11. slp 8. slp | s | Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. Zde zlikvidován 3/1993. |
1304 | 4/1965 | 1.8.1990 | 8. slp | s | 10. 9. 1990 přelétnut do Anglie pplk. Hlavničkou jako dar pro RAF Benevolent Fund. Nyní v USA jako A5179Y u Amana Corporation, Wilmington. |
1305 | 4/1965 | 29.9.1972 | -9/72 11. slp | s | Katastrofa dne 29. 9. 1972 u 11. slp v Žatci. Zahynul pilot por. Vilém Martonka. |
1306 | 4/1965 | 8.2.1990 | 1. slp 8. slp | s | Zrušen 8. 2. 1990. |
1307 | 4/1965 | 8.2.1990 | 8. slp | s | Zrušen k 8. 2. 1990. 1992 v muzeu Prešov. |
1308 | 4/1965 | 15.8.1990 | 4/65- 11. slp -8/89 9. slp | s | 14. 8. 1989 přelet od 9. slp z Bechyně do Brna jako učební pomůcka pro VAAZ. Dodnes na letišti Brno-Slatina. |
1309 | 4/1965 | 1.8.1990 | 8. slp | s | 1991-92 uložen v LM Kbely. V roce 1993 prodán do USA jako N121MG ve Wilmingtonu. |
1310 | 4/1965 | 11.1.1975 | 4/65-1/75 11. slp | s | Havárie dne 11. 1. 1975 u 11. slp v Žatci. Pilot mjr. Jiří Horáček. |
1311 | 4/1965 | 18.1.1989 | 8. slp | s | Zrušen 18. 1. 1989. Poté LM Vyškov, nyní LM Hradec Králové. |
1312 | 4/1965 | 8.2.1990 | 8. slp | s | Zrušen 8. 2. 1990. |
1313 | 4/1965 | 1991 | 8. slp | s | Od konce roku 1989 nelétal. V roce 1991 přesun od 8. slp do Přerova. 1993 předán LM Vyškov. |
1314 | 4/1965 | 13.10.1989 | -10/89 8. slp | s | Havárie dne 13. 10. 1989 u 8. slp v Brně. Pilot npor. Michal Bartakovič. |
1315 | 4/1965 | 12.11.1974 | -11/74 8. slp | s | Katastrofa dne 12. 11. 1974 u 8. slp v Mošnově. Zahynul mjr. František Doležal. |
Mig-21PFM | |||||
Číslo | Zařazen | Vyřazen | Služba – od – do | Kam. | Poznámky |
4311 | 8/1966 | 6.1.1970 | -1/70 1. slp | s | Havárie dne 6. 1. 1970 u 1. slp v Českých Budějovicích. Srážka s letounem č. 4312. Pilot mjr. Arne Uedl. |
4312 | 8/1966 | 6.1.1970 | -1/70 1. slp | s | Katastrofa dne 6. 1. 1970 u 1. slp v Českých Budějovicích. Srážka s letounem č. 4311. Zahynul pilot plk. Viktor Augustin. |
4315 | 11.11.1966 | 21.3.1991 | -12/81 1. slp 12/81-3/91 11. slp | s | 21. 3. 1991 přelet od 11. slp z Žatce do Vodochod. 11. 7. 1994 prodán LO Kbely. Dále prodej do USA. 17. 10. 1994 odvoz. |
4401 | 8/1966 | 15.5.1990 | 1. slp -5/90 11. slp | s | Pomník u velitelství VzS AČR ve Staré Boleslavi. |
4402 | 30.8.1966 | -3/91 11. slp | s | 21. 3. 1991 přelet od 11. slp ze žatce do Vodochod. 12. 7. 1994 prodán LO Kbely. Odtud dále do USA, Oregon. 22. 11. 1994 odvoz. | |
4403 | 8/1966 | 1.6.1968 | -6/68 1. slp | s | Havárie dne 1. 6. 1968 u 1. slp v Českých Budě- jovicích. Pilot kpt. Jaroslav Hort. |
4404 | 8/1966 | 9.7.1990 | -12/81 1. slp 12/81- 11. slp 8. slp | s | Po zrušení 9. 7. 1990 (prav. LVO ČB), použita zadní část trupu k opravě Migu-21MA č. 1207. Zbytek v ČB sešrotován k 6/1993. |
4405 | 10.8.1966 | 21.3.1991 | 1. slp -3/91 11. slp | s | 21. 3. 1991 přelet od 11. slp ze Žatce do Vodochod. 4. 1. 1994 prodán LO Kbely. 16. 2. 1994 prodán dále do Rakouska. |
4406 | 11/1966 | 20.3.1991 | 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp | s | 20. 3. 1991 přelet od 11. slp ze Žatce do Vodo-chod. 29. 3. 1994 prodán LO Kbely. 25. 11. 1994 dále prodán do Francie, Lafayette War Museum. |
4407 | 11/1966 | 31.8.1990 | 11/66-12/69 9. slp 12/69-72 8. slp 72-83 11. slp 83-89 8. slp 89-8/90 11. slp | s | Zrušen 31. 8. 1990 u 11. slp v Žatci. Prodán OÚ Kostelní Střímělice – p. Vaňous. Později odprodán LO Kbely a dále do Belgie. |
4408 | 11/1966 | 5.8.1978 | 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -8/78 11. slp | s | Havárie dne 5. 8. 1978 u 11. slp v Žatci. Pilot kpt. Josef Kubela. |
4409 | 11/1966 | 20.3.1991 | 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp | s | 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp z Žatce do Vodo- chod (pilot Tyrner). Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. 3. 7. 1993 odsun vlakem na Sliač. |
4410 | 11/1966 | 19.3.1991 | 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp | s | 5/1990 dostal u 11. slp u příležitosti jmenování pluku čestným názvem „Invazní“ modro-bílo-červenou trikolóru na SOP a hřbet trupu. 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod (pilot Tyrner). Zde zlikvidován 16. 8. 1994. |
4411 | 11/1966 | 31.8.1990 | 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -8/90 11. slp | s | Zrušen 31. 8. 1990 u 11. slp v Žatci. Předán do LM Kbely. |
4412 | 11/1966 | 2.11.1988 | 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -11/88 11. slp | s | Katastrofa dne 2. 11. 1988 u 11. slp v Žatci. Zahynul pilot mjr. Jozef Polončík. |
4413 | 11/1966 | 27.3.1991 | 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp | s | 27. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. 23. 7. 1993 odsun vlakem na Sliač. |
4414 | 11/1966 | 27.3.1991 | 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp | s | 27. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. 23. 7. 1993 odsun vlakem na Sliač. |
4415 | 11/1966 | 19.3.1991 | 11/66-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp | s | 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen na Slovensko. 23. 7. 1993 odsun vlakem na Sliač. |
4608 | 12/1966 | 21.4.1988 | 1. slp -4/88 11. slp | s | Katastrofa dne 21. 4. 1988 u 11. slp v Žatci. Zahynul pilot pplk. Vladimír Daněk. |
4609 | 9/1966 | 31.8.1990 | 1. slp -8/90 11. slp | s | Zrušen 31. 8. 1990 u 11. slp v Žatci. Předán do LM Kbely (depozitář). |
5406 | 7/1967 | 19.3.1991 | 1. slp 8. slp -3/91 11. slp | s | 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod (pilot Hausman). Zde zlikvidován 20. 10. 1993. |
5407 | 7/1967 | 20.3.1991 | 1. slp 8. slp -3/91 11. slp | s | 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod (pilot Maršálko). Zlikvidován k 20. 10. 1993. |
5408 | 7/1967 | 6.1.1972 | -1/72 1. slp | s | Zničen dne 6. 1. 1972 u 1. slp v Českých Budějovicích. Na prahu VPD došlo při zapnutí forsáže při startu k požáru a letoun shořel. Pilot mjr. Josef Janovský. |
5409 | 7/1967 | 21.3.1991 | 1. slp -3/91 11. slp | s | 21. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Prodán 30. 5. 1994 do soukromého vlastnictví. |
5410 | 7/1967 | 20.3.1991 | 7/67-12/69 9. slp 12/69- 8. slp -3/91 11. slp | s | 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Po rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 3. 7. 1994. |
5411 | 7/1967 | 20.3.1991 | 7/67-12/69 9. slp 12/69- 8. slp 11. slp | s | 20. 3. 1991 přelétnut od LO Kbely do Vodochod. Proveden nový nástřik a prodán do USA, Museum of Flight v Seattlu. |
7113 | 2.4.1968 | 20.3.1991 | -3/91 11. slp | s | 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Zde zlikvidován k 17. 5. 1994. |
7114 | 9.4.1968 | 21.3.1991 | 8. slp -3/91 11. slp | s | 21. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Zde zlikvidován k 11. 5. 1994. |
7115 | 4/1968 | 28.5.1983 | -5/83 11. slp | s | Havárie dne 28. 5. 1983 u 11. slp v Žatci. Vysazení motoru během ostrých střeleb nad „Zónou Balt“ v NDR. Pilot pplk. Vladimír Daněk. |
7201 | 4/1968 | 27.3.1991 | 1. slp? -3/91 8. slp | s | 27. 3. 1991 přelétnut pravděpodobně od 8. slp z Brna do Vodochod. Zde zlikvidován k 24. 5. 1994. |
7202 | 4/1968 | 27.3.1991 | -3/91 8. slp | s | 27. 3. 1991 přelétnut od 8. slp z Brna do Vodochod. Zde zlikvidován k 4. 5. 1994. |
7203 | 4/1968 | 27.3.1991 | 1. slp? -3/91 8. slp | s | 27. 3. 1991 přelétnut od 8. slp z Brna do Vodochod. Zde zlikvidován k 11. 5. 1994. |
7204 | 4/1968 | 27.3.1991 | -3/91 8. slp | s | 27. 3. 1991 přelétnut od 8. slp z Brna do Vodochod. Zde zlikvidován k 16. 8. 1994. |
7205 | 4/1968 | 31.10.1990 | 11. slp | s | Po odeslání na první SO od 11. slp zůstal v LO Kbely jako technologický vzorek. Později k VLU Prešov, kde byl zlikvidován k 31. 10. 1990. |
7206 | 4/1968 | 20.3.1991 | -3/91 11. slp | s | 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 3. 7. 1994. |
7207 | 31. 5. 1968 | 20.3.1991 | -3/91 11. slp | s | 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 3. 7. 1994. |
7208 | 4/1968 | 21.3.1991 | -3/91 11. slp | s | 21. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Zde zlikvidován k 4. 5. 1994. |
7209 | 4/1968 | 21.3.1991 | -3/91 11. slp | s | 21. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 3. 7. 1994. |
7906 | 7/1968? | 15.2.1972 | 12/69-2/72 9. slp | s | Havárie dne 15. 2. 1972 u 9. slp v Bechyni. Pilot kpt. Karel Tlamicha. |
7907 | 7/1968 | 11.8.1981 | 12/69-4/73 9. slp 4/73- 1. slp -8/81 11. slp | s | Havárie dne 11. 8. 1981 u 11. slp v Žatci. Pilot npor. Miroslav Semenďák. |
Reklama
Seriál
Podobné články
Další články autora