P420 Sparviero
Třída: Sparviero
Loděnice: Alinavi, La Spezia
Spuštěna: 10.5.1973
Uvedena do služby: červenec 1974
Výtlak max.: 62.5 t
Délka: 23 m (sklopená křídla) 24.6 m (zvednutá)
Šířka: 10.8 m (sklop. křídla) 12 m (zvednutá)
Ponor: 4.3 m (zvednutá) 1.8 m (sklop. křídla)
Rychlost max.: 50 uzlů (na křídlech), 8 uzlů (bez, s ponořeným trupem)
Pohon: vodní tryskový motor RR Proteus 15M560, 3,725 kw (na křídlech) / Isotta Fraschini ID 38 N6V diesel, 120 kw (s ponořeným trupem)
Výzbroj:
1 x OTO Melara 76mm
2 x 1 Otomat Mk-1 SSM
kontrola střelby: SPG-70
První loď třídy Sparviero. Byla stavěna jako prototyp v mezinárodní spolupráci s USA. Američané ale měli zájem o větší plavidlo a tak vyvinuli vlastní třídu Pegasus. Italové o 6 let později začali stavět 6 dalších. Kvůli tomuto zpoždění jsou někdy další plavidla označována jako třída Nibbio.
Třída: Sparviero
Loděnice: Alinavi, La Spezia
Spuštěna: 10.5.1973
Uvedena do služby: červenec 1974
Výtlak max.: 62.5 t
Délka: 23 m (sklopená křídla) 24.6 m (zvednutá)
Šířka: 10.8 m (sklop. křídla) 12 m (zvednutá)
Ponor: 4.3 m (zvednutá) 1.8 m (sklop. křídla)
Rychlost max.: 50 uzlů (na křídlech), 8 uzlů (bez, s ponořeným trupem)
Pohon: vodní tryskový motor RR Proteus 15M560, 3,725 kw (na křídlech) / Isotta Fraschini ID 38 N6V diesel, 120 kw (s ponořeným trupem)
Výzbroj:
1 x OTO Melara 76mm
2 x 1 Otomat Mk-1 SSM
kontrola střelby: SPG-70
První loď třídy Sparviero. Byla stavěna jako prototyp v mezinárodní spolupráci s USA. Američané ale měli zájem o větší plavidlo a tak vyvinuli vlastní třídu Pegasus. Italové o 6 let později začali stavět 6 dalších. Kvůli tomuto zpoždění jsou někdy další plavidla označována jako třída Nibbio.