Tiema XC2200 - ťažký terénny nákladný automobil, čínska kópia Mercedes-Benz 2060.
Výrobca: North-Benz Truck Corporation, Chongqing
Vozidlo je zaradené vo výzbroji Ľudovej oslobodzovacej armády (PLA), kde slúži na prepravu ťažkého ženijného materiálu a ako podvozok pre špeciálne nadstavby.
Vývoj vozidla sa začal v 70-tych rokoch 20. storočia, keď Čína kúpila malé množstvo ťažkých nákladných nemeckých vozidiel Mercedes Benz 2060. Vozidlá boli používané ako delostrelecké ťahača pre ťažké delá. Vozidlá sa v osvedčili a bolo rozhodnuté o ich výrobe v Číne. Vývoj prototypu s pôvodným označením TM-SC2030 bol ukončený výrobou prototypu v roku 1982. Po problémoch s motorom a prevodovkou pôvodnej čínskej konštrukcie bolo v roku 1985 rozhodnuté o dovoze nemeckých vzduchom chladených dieselových motorov KHD413 a mechanických prevodoviek ZF.
Sériová výroba sa začala v roku 1986 s počtom vyrobených vozidiel zhruba 2000 ks za rok. Vozidlá sú schopné pracovať v rôznych podmienkach kontinentálnej číny od vlhkćh a teplých oblastí na juhu, cez horúce piesky púšte Gobi až po mrazivé výšiny Tibetu.
Okrem služby v PLA a v civilnom sektore ČĽR bolo vozidlo exportované do Pakistanu, Thajska, Indonézie a na Srí Lanku.
XC2200 má dvojdverovú kabínu s motorom umiestneným pod kabínou, so štyrmi sedačkami a strešným poklopom.
Vozidlo je vybavené pohonom všetkých náprav, ktoré sú vybavené uzamykateľným diferenciálom.
Okrem základnej nákladnej varianty je vozidlo vyrábané vo viacerých špeciálnych variantoch vrátane varianty 4x4, 8x8, automobilný žeriav, skriňová nástavba, mostný prepravník, člnový prepravník, vozovkový pokladač a podvozok pre zbraňové nástavby.
Na podvozku tohto vozidla je postavené aj obrnené vozidlo WZ 551.
Takticko-technické údaje:
Počet miest: 1+2
Pohon: 6x6
Hmotnosť (komunikácie, max.): 20000 kg
Hmotnosť (terén, max.): 19000 kg
Hmotnosť (bez nákladu): 11000 kg
Max. hmotnosť nákladu (komunikácie): 9000 kg
Max. hmotnosť nákladu (terén): 8000 kg
Max. hmotnosť prívesu:
Dĺžka: 9422 m
Šírka: 2500 m
Výška: 3200 m
Rázvor: 4.100m + 1.450m
Max, rýchlosť: 85km/h
Motor: vzduchom chladený dieselový motor BF8L413FG, 188kW, 1200 ot/min
Prevodovka: ZF5S-111GPA, 9 rýchlostí vpred, 1 vzad
Pneumatiky: 14.00 x 20
Výrobca: North-Benz Truck Corporation, Chongqing
Vozidlo je zaradené vo výzbroji Ľudovej oslobodzovacej armády (PLA), kde slúži na prepravu ťažkého ženijného materiálu a ako podvozok pre špeciálne nadstavby.
Vývoj vozidla sa začal v 70-tych rokoch 20. storočia, keď Čína kúpila malé množstvo ťažkých nákladných nemeckých vozidiel Mercedes Benz 2060. Vozidlá boli používané ako delostrelecké ťahača pre ťažké delá. Vozidlá sa v osvedčili a bolo rozhodnuté o ich výrobe v Číne. Vývoj prototypu s pôvodným označením TM-SC2030 bol ukončený výrobou prototypu v roku 1982. Po problémoch s motorom a prevodovkou pôvodnej čínskej konštrukcie bolo v roku 1985 rozhodnuté o dovoze nemeckých vzduchom chladených dieselových motorov KHD413 a mechanických prevodoviek ZF.
Sériová výroba sa začala v roku 1986 s počtom vyrobených vozidiel zhruba 2000 ks za rok. Vozidlá sú schopné pracovať v rôznych podmienkach kontinentálnej číny od vlhkćh a teplých oblastí na juhu, cez horúce piesky púšte Gobi až po mrazivé výšiny Tibetu.
Okrem služby v PLA a v civilnom sektore ČĽR bolo vozidlo exportované do Pakistanu, Thajska, Indonézie a na Srí Lanku.
XC2200 má dvojdverovú kabínu s motorom umiestneným pod kabínou, so štyrmi sedačkami a strešným poklopom.
Vozidlo je vybavené pohonom všetkých náprav, ktoré sú vybavené uzamykateľným diferenciálom.
Okrem základnej nákladnej varianty je vozidlo vyrábané vo viacerých špeciálnych variantoch vrátane varianty 4x4, 8x8, automobilný žeriav, skriňová nástavba, mostný prepravník, člnový prepravník, vozovkový pokladač a podvozok pre zbraňové nástavby.
Na podvozku tohto vozidla je postavené aj obrnené vozidlo WZ 551.
Takticko-technické údaje:
Počet miest: 1+2
Pohon: 6x6
Hmotnosť (komunikácie, max.): 20000 kg
Hmotnosť (terén, max.): 19000 kg
Hmotnosť (bez nákladu): 11000 kg
Max. hmotnosť nákladu (komunikácie): 9000 kg
Max. hmotnosť nákladu (terén): 8000 kg
Max. hmotnosť prívesu:
Dĺžka: 9422 m
Šírka: 2500 m
Výška: 3200 m
Rázvor: 4.100m + 1.450m
Max, rýchlosť: 85km/h
Motor: vzduchom chladený dieselový motor BF8L413FG, 188kW, 1200 ot/min
Prevodovka: ZF5S-111GPA, 9 rýchlostí vpred, 1 vzad
Pneumatiky: 14.00 x 20