Název:Name: | Išikawadžima Cu-11 | Ishikawajima Tsu-11 |
Originální název: Original Name: | 石川島 ツ11 | |
Kategorie: Category: | motokompresorový motor | motorjet |
Výrobce: Producer: | 石川島播磨重工業株式会社 Ishikawajima Harima Jūkōgyō Kabushiki-Kaisha, Tokyo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | malé množství/ small numbers | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1944 | |
Použití: Use: | Yokosuka P1Y1 15-Shi - pouze pro testy Yokosuka MXY7 Ohka 22 Yokosuka MXY9 Shuka | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost: Weight: | 200 kg | 441 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2202 mm | 7ft 2,68in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 640 mm | 2ft 1,19in |
Palivo: Fuel: | benzín | gasoline |
Kompresor: Compessor: | Axiální jednostupňový stupeň | Single-stage Axial compressor |
Spalovací komora : Combustors: | Prstencová | Annular combustion chamber |
Turbína: Turbine: | jednostupňová axiální | Single-stage axial turbine |
Výkony: Performance: | ||
Maximální tah: Maximum thurst: | 1,7 kN při 9 000 ot/min | 396 lbf at 9,000 rpm |
Poznámka: Note: | Pro pohon kompresoru byl použit řadový čtyřválec Hitači Ha-11-12 Hacukaze, tento pístový motor roztáčel na 9 000 ot/min jednostupňový aviální kompresor. Do kanálu za kompresorem bylo vstřikováno palivo čtyřmi hořáky, vzniklá směs vzduchu a paliva po zapálení prudce expandovala a expandující plyny vystupují tryskou ven z motoru vytvořily dopředný tah. Průměr oběžného kola kompresoru byl 540 mm, výška lopatek 96,5 mm | The Tsu-11 used a four-cylinder inverted inline Hitachi Hatsukaze Ha 11 piston engine to drive a single-stage compressor. A fuel injection system (four fuel burners) are located aft of the compressor to provide afterburning. Three TSU 11 engines were built.) was fitted behind the compressor. In operation, fuel would be mixed with the compressed air and the resulting mixture ignited, creating thrust. The compressor wheel is 21.3 inches in diameter with an effective blade height of 3.8 inches. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh, Kikka, Monogram Aviation Publications, 1979, ISBN 0-914144-19-7. www.enginehistory.org http://ja.wikipedia.org/wiki/ airandspace.si.edu archiv autora |