Název: Name: | Micubiši Ha-214 Ru (Ha-42-21 Ru) | Mitsubishi Ha-214 Ru (Ha-42-21 Ru) |
Originální název: Original Name: | 三菱 ハ214ル (ハ42-21ル. MK10C) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 三菱重工業株式会社 - Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-Kaisha, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Projekty: Nakajima Ki-87-II a Kawasaki Ki-91 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 18 | |
Hmotnost: Weight: | 1235 kg | 2723 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2359 mm | 7ft 8,87in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1340 mm | 4ft 4,75in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 170 mm | 6,69in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 54,1 l | 3301.38 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín a oktanovým číslem 90 | Gasoline with an octane rating 90. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | nízkotlaké vstřikování paliva | Direct low-pressure fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,7 : 1 | 6,7 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování turbokompresorem | Supercharger: turbocharger |
Chlazení: Cooling: | vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1839 kW při 2600 ot/min | 2466.1 bhp at 2600 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: vzletový 1 839 kW (2 500 k) při 2 600 ot./min při plnícím tlaku 0,667 baru (+500 mm Hg), maximální 1 692 kW (2 300 k) v h= 2 000 m při 2 500 ot./min a plnícím tlaku 0,4 baru (+300 mm Hg) a 1 478 kW (2 010 k) v h= 9 600 m při 2 500 ot./min a plnícím tlaku 0,4 baru (+300 mm Hg). Motor byl vybaven zařízením pro vstřik vody a metanolu. Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil v každé hlavě válce. Námořní letectvo tento motor označovalo Micubiši MK10C | Power output: Take-Off 2,466 hp at 2,600 rpm boost +9.668 psi. Combat 2,269 hp at 2,500 rpm at 6,562 ft boost +5.801 psi and 1,983 hp at 2,500 rpm at 31,496 ft boost +5.801 psi. Water methanol injection. Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated. The engine was adopted by Japanese Navy so it got designation Mitsubishi MK10C |
Zdroje: Sources: | Matsuoka Hisamitsu and Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9. http://ja.wikipedia.org/wiki/ http://rikukaigunki.nobody.jp/engine/mitubisi.html archiv autora |