Název: Name: | Nakadžima Ha-45-21 | Nakajima Ha-45-21 |
Originální název: Original Name: | 誉二一型(ハ45-21、NK9H) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 中島飛行機株式会社/Nakajima Hikōki Kabushiki Gaisha, Musashino plant | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8 747 (všechny verze dohromady) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1942 | |
Použití: Use: | C6N1, J5N1, N1K1-J, N1K2-J, P1Y3, Nakadžima Ki 84-Ia, Ki-84-II Kai | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 18 | |
Hmotnost: Weight: | 821 kg | 1810 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1778 mm | 5ft 10in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1180 mm | 3ft 10,46in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 130 mm | 5,12in |
Zdvih: Stroke: | 150 mm | 5,91in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 35,84 l | 2187.09 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín minimálně s oktanovým číslem 95 vstřik směsi vody-metanolu | Gasoline 95 octane Water-methanol injection |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | karburátory | carburettors |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,0 : 1 | 7,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování dvorychlostním jednostupňovým odstředivým kompresorem | Supercharger: Two-speed single stage centrifugal |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1471.3 kW při 3000 ot/min | 1973 bhp at 3000 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: Vzletový 1 471 kW (2 000 k) při 3 000 ot./min a plnícím tlaku +500 mm Hg (0,667 barů) Bojový výkon: I. převod. stupeň kompresoru: 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m při 3 000 ot./min a plnícím tlaku + 300 mm Hg (0,4 barů). II. převod. stupeň kompresoru: 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m při 3 000 ot./min a plnícím tlaku + 300 mm Hg (0,4 barů). Vstřik vody a metanolu přímo do kompresoru. Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě válců, otevírané zdvíhací tyčkou) 2 ventily na válec. - Tato verze motoru se vyznačovala dosti častou závadou – náhlým poklesem plnícího tlaku a tím i ztrátou výkonu. - Velkým kladem byl malý průměr motoru. | Take-off power: 1,973 hp at 3,000 rpmat boost +9.668 psi. Low blower rated: 1,835 hp at 3,000 rpm at 5,741 ft boosted +5.801 psi High Blower rated: 1,598 hp at 3,000 rpm at 20,000 ft boosted +5.801 psi Boost TO +500 and +300 rated Water methanol injection Valvetrain: push rod operated overhead-valve system with 2 valves per cylinder |
Zdroje: Sources: | Leszek A. Wielicko, Nakajima Ki-84 Hayate, Kagero, Monografie - Monographs No. 3018, ISBN 83-89088-76-2 René J. Francillon, The Nakajima Ki-84, Aircraft in Profile, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, 1969 Famous Airplanes Of the World, No.19, Army Type 4 Fighter Hayate. Bunrindo, Tokyo, Japan, rok 1989 http://ja.wikipedia.org/wiki/ www.enginehistory.org |